فنونی زاده: تدابیر اشتباه کادر فنی عامل ناکامی در آسیا شد/ حفظ قلعه نویی از اشتباهات فدراسیون فوتبال است

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم تدابیر اشتباه کادر فنی باعث شد که تیم ملی فوتبال کشورمان نتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال درباره علت ناکامی تیم ملی فوتبال در رسیدن به فینال و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد:  تیم ملی فوتبال از لحاظ فنی بازیکنان مشکلی نداشت. البته میانگین سنی بازیکنان بالا بود، اما در زمین مسابقه همه بازیکنان بازی خود را انجام دادند غیر از بازی آخر با  تیم قطر که مهدی طارمی خودش نبود. حتی بعضی‌ها می‌گویند بازیکنان به فکر ساق پای خود بودند، اما من این موضوع را قبول ندارم و هیچ کس کم کاری نکرد. ما هر چه از زمان بازی‌ها می‌گذشت هم ارنج و ترکیب تیم ملی  و هم تعویض‌ها اشتباه بود.

ضعف دفاع باعث گل خوردن تیم ملی در بازی های جام ملت های آسیا بود

او افزود: قلعه نویی به عنوان  یک مربی حرفه‌ای که ید طولانی در مربیگری دارد می‌داند که نباید به تیم برنده دست می‌زد. زمانی که یک تیم وارد یک تورنمنت می‌شود نباید بازیکنان را جابه جا کند. درست است که باید تیم حریف را سنجید و سیستم بازی  را انتخاب کرد و باید دید چه نفراتی از لحاظ  فنی به درد آن بازی می‌خورند تا در ترکیب تیم گذاشت.  دفاع وسط  پست اصلی ام در زمان بازیکنی بود و دیدم که در ۶ بازی  ۴دفاع وسط در این بازی‌ها گذاشتیم. البته اگر مرتضی پورعلی گنجی بود شرایط فرق می‌کرد، چون ما در هر بازی به غیر از بازی با هنگ کنگ گل خوردیم. ما در ۵ بازی از ۶ بازی  به خاطر ضعف دفاع و هافبک‌های سنتی که قلعه نویی به آن‌ها اطمینان داشت و فوق العاده هم سنشان بالا بود، گل دریافت کردیم.  

قلعه نویی نباید در بازی با قطر به ترکیب تیم برنده دست می زد  

فنونی زاده گفت: آقای قلعه نویی! شما چرا به تیم برنده دست می‌زنید؟  تیم ملی فوتبال به خصوص در نیمه دوم برابر ژاپن خوب کار کرد و بازیکنان از جلو تیم ژاپن را پرس کردند و سیستم بازیسازی ژاپن را از خود خط دفاع از کنار انداختند و از دقیقه ۶۳ هم به رامین رضاییان و میلاد محمدی گفته شد که توپ‌ها را برای مهاجمان ارسال کنید، چون میانگین قدی ژاپنی‌ها کوتاه است. سردار آزمون و محبی هم به خوبی ضربات سر را می‌زدند. سیستم کی روش را قلعه نویی اتخاذ کرده بود که در ابتدا گل نخوریم و از طریق اوت دستی و ضربه ایستگاهی به گل برسیم، چون خط جلو ما فوق العاده بود.

ما به صخره محکمی به نام قطر برخورد کردیم 

او ادامه داد:  ما بعد از بردن ژاپن به صخره محکمی به نام قطر برخورد کردیم. قطری‌ها هم میزبان و هم مدعی قهرمانی بودند و بازیکنان   شرایط بازی را نداشتند. تیم ملی فوتبال برابر قطر هم گل زودهنگامی را زد. من دوست ندارم تیم ملی کشورمان از حریفش گل بخورد، اما‌ای کاش در دقیقه ۴ بازی، ما گل دریافت کرده بودیم که اگر این اتفاق می‌افتاد ۴ گل می‌زدیم.

امسال تنها سالی بود  که  می توانستیم عین آب خوردن قهرمان جام ملت های آسیا شویم 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه چه نمره‌ای به کادر فنی و بازیکنان می‌دهد، گفت: من به کادر فنی نمره ۲  و  به بازیکنان  نمره ۱۵  می‌دهم. تنها سالی بود که عین آب خوردن می‌توانستیم قهرمان  شویم، اما متاسفانه با تدابیر اشتباهی  که کادر فنی انجام داد متاسفانه نتوانستیم جام قهرمانی را به ایران بیاوریم و ۴۸ سال تبدیل به ۵۲ سال حسرت ایران در کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شد.

قلعه نویی باید  ۱۴بازیکن تیم ملی را کنار بگذارد 

فنونی زاده درباره اینکه  قلعه نویی تا پایان جام جهانی آینده سر مربی تیم ملی فوتبال خواهد بود، گفت: به نظرم فدراسیون فوتبال کار اشتباهی کرد، چون به سرمربی تیم قهرمان پیشنهاد ادامه همکاری می‌دهند. البته کار قشنگ قلعه نویی این بود که بعد از شکست برابر قطر از مردم عذرخواهی کرد که این کار پسندیده‌ای بود. معتقدم که نباید قلعه نویی قبول می‌کرد که در تیم ملی بماند و اگر هم پیشنهاد فدراسیون را قبول کرده است باید  به ۱۲ الی ۱۴ بازیکن تیم ملی بگوید که بازنشست شدند و درب خروجی را به آن‌ها نشان بدهد.

قلعه نویی باید یک رنسانس و پوست اندازی در تیم ملی داشته باشد 

او افزود:  ما بازیکنان جوان فوق العاده‌ای داریم و در ضمن تیم ملی امید که دست عنایتی بود و موفق نشد به المپیک صعود کند از آن تیم می‌تواند ۱۰ بازیکن به تیم بزرگسالان بیاورد و از تیم جوانان که دست مرفاوی بود ۵ بازیکن بیاورد و ۳، ۴ بازیکن خوب از تیم حسین عبدی بگیرد، چون مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم و اگر بخواهیم با بازیکنانی همانند شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان برویم به مشکل برمی خوریم.  همچنین به جای بیرانوند از پیام نیازمند و شکوری گلر تیم ملی نوجوانان در جام جهانی بهره ببریم.  اگر قلعه نویی می‌خواهد سرمربی تیم ملی فوتبال باقی بماند  باید یک رنسانس و پوست اندازی داشته باشد.

ابرام چرخی هم می تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد 

پیشکسوت فوتبال گفت: با توجه به اینکه ۸ تیم در قاره آسیا به جام جهانی راه می‌یابند حتی تیم افغانستان می‌تواند به این رقابت‌ها راه یابد و ابرام چرخی هم می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد و مهم این است که تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی بالا بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
تعصبات رنگی باعث میشه یه خارجی بدرد نخور مثل کی‌روش بیاد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ما می توانستیم پیروز شویم اگر یک بازیکن توانا را مامور مهار اکرم عفیف موتور محرکه قطر کرده و بازیکنانی که روز خوب فوتبال شان نبود تعویض کرده بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
اسمعیل گلن
۰۹:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
این اقا کارشناس شده؟؟؟؟؟؟؟
Canada
صادق
۰۵:۱۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
بشینید سرجاتون فنونی زاده دیگه از بهترین بازیکنان کشور بود شما هنوز بچه هستید نظر ایشان را نقد کنید برید پی کارتون دوچرخه چیهای بی مایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
واقعآ فنونی زاده موهاشو تو آسیاب سفید نکرده خوب حرفی می زند چرا باید قلعه نوعی که دو بار شده مربی تیم ملی واز مسابقات حذف شده دوباره بشه مربی تیم ملی هیچ کجای دنیا نمی بینید عربستان با بهترین مربی تا باخت عوضش کردند اونوقت تو ایران برعکس است اگه حذف بشه ماندگاری
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
مهم ترین اشتباه فوتبال ایران شخص آقای تاج هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
ماشاالله همه تحلیلگر و آنالیزور خوبی هستند. ولی نمیدونم چرا وقتی به خودشون تیم می دن حتی تا نیم فصل دوام نمیارن
Iran (Islamic Republic of)
یه عاشق‌تیم ملی
۱۵:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
سلام به دوستان خواهش دارم از صدا و‌سیما و همه‌عزیزان که اشتباهات فاحش مربیان و بازیکنان را ماله نکشند بچه هایی که فوتبال مجازی بازی میکنند تصمیمات درست تر‌ی از جناب قلعه نوعی میگیرند .مربی که روز گند بازیکنی مثل قدوس را نمیبینه و‌تعویض را فراموش کرده بازیکنش به خاطر قدوس اخراج میشه و تیمی که یاد نگرفته سوت داور ملاکه مثل ماست وا میسته و دست بلند میکنه و‌ادعای افساید میکنه و گل خوردن تیمش را تماشا میکنه و یه بچه کوچولویی میاد جلو یه مجری قوی و یه مربی خوب تو تلویزیون چرندیات علمی فوتبال را واسه مردم تکرار میکنه و نمیپذیره که گند زدن به ایران و تیم ملی و جوانان و‌حس ایرانی و با بی غیرتی کامل دفاع هم میکنن در حالی که به توپ بغل پا هم نزدن .تیم ما اگر در رختکن هیچ کس را نداشت و با تکیه به گل کوچیک دوران کودکی بازی میکرد قطر را ابکش میکرد.باور ایرانیمون رفته همین
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۱:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
سلام
با تمام احترامی که برای آقای فنونی زاده قائل هستم اظهار می دارم آقای فنونی زاده و نزدیک به ۹۰ درصد منتقدین داخلی نمی توانند یک تیم باشگاهی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر را برای یک نیم فصل در بالای جدول نگه دارند ولی فرستادن آنها به دسته دو و پایین تر قطعی است آنوقت چطور کوبنده انتقاد میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
بله درست است ابقا کردن آقای قلعه نوعی یک اشتباه بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
دیشب الهویی به شعور کل ملت ایران توهین کرد طوری حرف زد انگار عالم ترین است آقای همه چیز دان فوتبال اینی که تو گفتی نیست که اگه بود تو با گل گهر مطهری با نساجی و رحمان رضایی با ذوب آهن موفق بودید ضعیف ترین خط دفاع تاریخ رو داشتیم از چی دفاع میکنید کمر تیم ملی رو با برنامه هاتون شکستید ظلم به ملت ایران است اگه قلعه نویی بماند ظلم است که گل محمدی . نکونام . مجیدی را داشته باشیم و تیم رو بدهیم به فوتبال علی اصغری و بکش زیرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
قلعه نوعی هیچ وقت مربی شایسته ای برای تیم ملی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
وقتی ژاپن رو برده چه اشتباهی ؟؟؟
آخرین اخبار