اختتامیه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر آذربایجان شرقی

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر آذربایجان شرقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درتبریز برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان اینکه تولید اثار فرهنگی و هنری در راستای تحکیم بنیان خانواده و شعار سال با تولید فیلم‌های مستند و داستانی از مهمترین اقدامات ما بوده گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی فجر آذربایجان شرقی امسال با حضور ۲۷ نفر در ۱۰ رشته هنری با ۸۶ اثر برگزار شد که بعد از داوری این آثار از نفرات برگزیده تجلیل شد.

محرمی با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های اساسی دولت در بخش برنامه‌های فرهنگی هنری عدالت در این زمینه است افزود: در راستای تحقق عدالت فرهنگی، برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی شده که تامین زیر ساخت‌های فرهنگی وهنری از این قبیل است.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌ها در سطح کشور و در شهرستان کم جمعیت چاراویماق برای نخستین باز یک سینما افتتاح شد و دریک جا ۵۲ برنامه علمی فرهنگی به موسسات و سازمان‌های مختلف هنری واگذار شد.

گفتنی است؛ آثار شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسّمی فجر استانی از ۲۷ هنرمند همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، گرافیک، هنر‌های سنتی و مجسمه‌سازی از هشتم تا بیست و یکم بهمن ۱۴۰۲ در محل نگارخانه استاد یاسمی و نگارخانه استاد میرعلی تبریز خانه فرهنگ تبریز به نمایش درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.