۶ پروژه منابع طبیعی در دامغان و شاهرود به بهره برداری رسیدند

مدیرکل منابع طبیعی سمنان از بهره‌برداری شش پروژه منابع طبیعی طی آخرین روز دهه مبارک فجر در دامغان و شاهرود خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

جعفر مرادی حقیقی  مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی هشتمین روز دهه مبارک فجر شش طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در شاهرود و دامغان به بهره‌برداری رسیدند، ابراز داشت: از این تعداد دو طرح منابع طبیعی در شاهرود با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی ضمن بیان اینکه دو پروژه آبخیزداری دامغان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، افزود: دو طرح دیگر شامل مدیریت هرز آب و بذر پاشی می‌شود که برای آن‌ها پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی بیابانی دامغان کار بیابان زدایی انجام گرفته است، ابراز داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از پیشروی بیابان است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه سالانه حجم زیادی روان‌آب و سیلاب وارد حوضچه دهملا و کلاته خیج شاهرود می‌شود، تصریح کرد: با احداث بند سنگ و ملات در این دو حوزه از هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد.

وی بابیان اینکه پروژه آبخیز داری دامغان در دو حوزه دیباج و آستانه به انجام رسیده است، افزود: این طرح‌ها به بهبود پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی حوزه‌های مذکور کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار