«طعم مهربانی» پنج هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی را بهره‌مند کرد

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر افزون بر پنج هزار دانش‌آموز و مادران آنها در قالب طرح "طعم مهربانی" در برنامه های آموزشی و همایش‌های سلامت محور این شورا شرکت کردند.

آرزو حیدریان گفت: این برنامه‌های پیشگیرانه بویژه در مدارس و حاشیه شهر در قالب دعوت از دانش آموزان به صبحانه همراه با آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه دیابت، بهداشت دهان و دندان، بهداشت فردی دانش‌آموزان، حضور در خوابگاههای دانش‌آموزی، جشن‌های مناسبتی و پویش‌های سلامت‌محور برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه های مستمر شورای مشارکت‌های بانوان خیرین سلامت خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر فعالیت بانوان عضو شورا در امر سلامت، سایر کمک‌های ویژه بانوان و کودکان بیمار و نیازمند با محور تامین سلامت جسم و روان، کمک‌های سلامت محور فرهنگی و اجتماعی، توزیع البسه، لوازم بهداشتی، تحصیلی، ورزشی و تامین نیازهای خوابگاههای دانش‌آموزی ارائه می‌شود.

این فعال در حوزه بانوان خیرین سلامت ادامه داد: اهدای وسایل مورد نیاز بیمارستانها، عیادت از کودکان بستری در بیمارستانها و کمک به درمان بیماران با ناهنجاریهای از بدو تولد، برپایی جشن‌های مناسبتی و تجلیل از بانوان فعال در حوزه های مختلف اشتغال و کارافرینی و برپایی جشنواره‌های «زنان، اشتغال، سلامت و غذای محلی» دیگر برنامه های شورای مشارکتهای بانوان است.

حیدریان با تاکید بر برگزاری سمینارهای آموزشی با عنوان «سرطان‌های شایع زنان از پیشگیری تا درمان» افزود: این پویش آگاه سازی که از سال ۱۳۹۵ با همت خیرین شورا و با تاکید فراوان در جهت پیشگیری از بیماریها و بالا بردن سطح سواد سلامت بانوان آغاز شده یکی از اصلی ترین برنامه های شورای مشارکتهای بانوان خیرین سلامت در ایام دهه مبارک فجر بوده و البته در طول سال به شکل مداوم در حال اجرا است.

به گفته وی، توزیع غذای گرم ویژه ایتام و بیماران نیازمند؛ توزیع پک‌های معیشتی ویژه بانوان باردار کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار دارای کودک بیمار و با نیازهای ویژه از دیگر فعالیت‌های این شورا است.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی اضافه کرد: امسال در جهت حمایت از فعالیتهای پیشگیرانه در جامعه از فعالان برگزاری این پویشها به شکل ویژه و با همکاری شبکه بهداشت بهزیستی و امور بانوان در برخی از شهرستانها از جمله کلات، خلیل آباد، صالح آباد، تایباد و مشهد تجلیل به عمل آمد، برگزاری رویداد "زنان سرمایه های اجتماع" با هدف تجلیل از نخبگان و بانوان خیر فعال در امور سلامت از دیگر برنامه های این شورا در دهه مبارک فجر بوده است.

حیدریان در پایان با قدردانی از حضور فعال خیرین عزیز در انجام فعالیت‌های اجتماعی سلامت با تاکید بر بحث آموزش و پیشگیری از بیماریها و همکاری مسوولان ذیربط گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی علاوه بر ایجاد حس آرامش و انگیزه در جامعه تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روان و بالا بردن نشاط اجتماعی دارد.

شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی که اکنون بیش از هزار عضو دارد، برای نخستین بار در کشور سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

 

منبع؛ ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار