دستگیری باندی که کارت بانکی ۵۶ نفر از شهروندان را کپی کرده بودند

رئیس پلیس فتا خوزستان از انهدام یک باند اسکیمر که مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد. 

سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این پلیس که علیرغم همراه داشتن کارت بانکی، از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او می‌گوید: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز مورد شناسایی قرار دادند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی وی دستگیر شد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار که در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کشور اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا میکرد، شناسایی و با اخذ نیابت قضائی طی عملیات منسجم او نیز دستگیر گردید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان مبلغ به ارزش مالی ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری نموده اند، گفت: در ادامه تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر (کپی کارت) و در پوشش کارگر پارکینگ بیمارستان، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد به گونه‌ای که از حساب بانکی ۵۶ نفر از شهروندان سرقت نموده است. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان توجه داشته باشند حتما هنگام کشیدن کارت بانکی، مراقب باشند دستگاه‌های کارت‌خوان سالم بوده و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر بودن آن وجود دارد. همچنین مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.