ذخیره آب سد تهم زنجان به یک پنجم حجم مخزن کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در زمان حاضر از ۸۴ میلیون متر مکعب حجم مخزن سد تهم، ۱۵ میلیون متر مکعب در آن ذخیره است.

اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان آب سد کینه ورس در ابهر نیز با ۱۶ میلیون مکعب ظرفیت به چهار میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۸۰ درصد آب شرب زنجان از منابع زیرزمینی و مابقی آن از سد "تهم" تامین می‌شود.

باقری اظهار کرد: افت سطح آب در دشت‌های استان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و بر این اساس باید تدابیر لازم برای استفاده بیشتر از آب‌های سطحی اندیشیده و تنفسی به دشت‌های استان داده شود.

وی افزود: مهار سیلاب‌ها و تغذیه گرایی دشت‌ها و آبخوان‌ها رسالت این شرکت بوده و تغذیه مصنوعی آن‌ها از سال‌های گذشته در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۲ میلیارد مترمکعب آب از استان خارج و وارد سد منجیل شد که از این سد نیز سرریز کرد و وارد دریای خزر شد، گفت: سد سازی اساسی‌ترین نیاز استان است و با تکمیل سه سد در دست ساخت در استان تکیه به منابع آب‌های زیرزمینی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

برچسب ها: سد تهم زنجان ، آبگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.