بیمه افزون بر چهار هزار روستایی در خراسان شمالی غیرفعال شد

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: چهار هزار و ۴۴۹ نفر از بیمه شدگان زیر پوشش این صندوق از ابتدای امسال تاکنون بدلیل پرداخت نکردن حق بیمه خود غیرفعال شده‌اند.

محمدرضا بیدی گفت : با وجود اینکه دولت ۷۰ درصد از میزان حق بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کند، اما این میزان را نیز قادر به پرداخت نیستند.

به گفته او ؛ خشکسالی، کاهش تولیدات بخش کشاورزی و کاهش درآمد از عوامل اصلی پرداخت نکردن حق بیمه روستاییان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت : این صندوق هشت سطوح درآمدی دارد که کمترین بیمه شدگان سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و بالاترین آن سالانه ۳۶ میلیون ریال حق بیمه پرداخت می‌کنند.

او گفت: غیر فعال شدن بیمه شدگان در حالی است که اگر حق بیمه خود را در موعد مقرر در سال جاری پرداخت نکنند دیگر از مزایای آن هم برخوردار نمی‌شوند.

بیدی یادآور شد: مستمری پیری، مستمری بازنشستگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است و بیمه شدگان در حالی می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند که بیمه شده فعال باشند.

لو جمعیت مشمول بیمه روستاییان و عشایر و سایر مشمولان را ۱۷۰ هزار نفر در استان دانست و گفت: ۷۷ هزار و ۲۰۲ نفر از هم استانی‌ها خود را بیمه کرده اند و چهار هزار و ۵۳۳ نفر از بیمه شدگان استان ماهیانه مسمتری دریافت می‌کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.