عضو شورای شهر تهران:

عامل اصلی حریق احتمالی در بازار بزرگ تهران کابل‌های برق رها شده، است

علوی گفت: بار‌ها به شرکت برق گفته‌ایم که اصلی‌ترین عامل حریق احتمالی در بازار بزرگ تهران کابل‌های رها شده، است ولی در حل این مشکل کم‌لطفی می‌کنند.

سید احمد علوی با اشاره به اهمیت اجرایی نمودن طرح مرمت منجر به ایمنی در بازار بزرگ تهران اظهار کرد: در رابطه با این طرح، دو موضوع مرمت و بازسازی مورد توجه بوده که با توجه به خصوصی بودن بخشی زیادی از بازار، وظیفه مدیریت شهری صرفا ایجاد شرایط مناسب و تسهیل‌گری است.

وی افزود: در روند تسهیل‌گری تمام کار‌ها به درستی انجام شده و با توجه به اینکه بازار جزو بنا‌های تاریخی محسوب می‌شود، صدور مجوز نوسازی و بازسازی با شرایط ویژه در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بحث مرمت با نگاه ارتقای سطح ایمنی در دستور کار است، یعنی وقتی ما داریم سقف، دیواره و کف را مرمت می‌کنیم باید هدف مان ایجاد ایمنی کامل باشد.

علوی ادامه داد: به دستور رییس جمهور، کارگروهی با هدف ایجاد ایمنی بازار در وزارت کشور تشکیل شده که تمام نهاد‌ها باید نقش خود را ایفا کنند اگر چه برخی مانند سازمان اوقاف به عنوان نهادی که ۳۰ درصد سرقفلی‌های بازار را در اختیار دارد در این زمینه کم لطفی می‌کند.

وی تاکید کرد: کسبه نیز درک کرده‌اند که اگر مرمت بازار شامل ایمنی نشود، برای خودشان و کسب و کارشان خطرناک است.

به گفته وی، چند وقت پیش با یک آتش سوزی ۱۳۰ واحد صنفی در بازار از بین رفت؛ از این رو مالکان شدیدا پیگیر موضوع مرمت هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
هر جا کابل ول بود صاحب مغازه ها رو به دلیل به خطر انداختن بازار مجازات کنین
آخرین اخبار