شمارش آرای انتخابات پاکستان؛

آیا نتیجه غیرمنتظره‌ای در راه است؟

شمارش آرای انتخابات عمومی پاکستان هم اکنون در سراسر این کشور ادامه دارد.

زمان رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهر‌های مختلف پاکستان ساعت ۱۷ عصر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی به پایان رسید و اکنون شمارش آرا ادامه دارد.

شبکه‌های خبری پاکستان از ادامه شمارش آرا تا ساعات پایانی امشب خبر داده و گفتند که احتمال طولانی‌تر شدن روند شمارش و اعلام رسمی نتایج از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان وجود دارد. برخی گزارش‌های غیررسمی از پیشتازی نامزد‌های انتخاباتی وابسته به حزب عمران خان حکایت دارد.

براساس این گزارش‌ها، چهره‌های برجسته سیاسی پاکستان مانند نواز شریف نخست وزیر پیشین، آصف علی زرداری رئیس جمهور اسبق، بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم و مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام موفق به پیشتازی از دیگر رقبا در حوزه‌های انتخاباتی خود شده‌اند.

برخی گزارش‌ها نیز از موفقیت چشمگیر نامزد‌های وابسته به حزب عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان حکایت دارد که این افراد به دلیل سلب نشان انتخاباتی حزب "جنبش عدالت" از سوی دیوان عالی، مجبور به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی تحت عنوان "نامزد‌های مستقل" شدند.

شبکه جیو نیوز پاکستان با ارائه گزارش لحظه به لحظه از نتایج شمارش آرا، مدعی شد که نامزد‌های حزب مردم به ریاست بلاول بوتو زرداری در مقایسه با حزب مسلم لیگ نواز به ریاست نواز شریف موفق به کسب کرسی‌های بیشتری در مجلس ملی شده‌اند با این حال شمارش آرا در تمامی حوزه‌های مذکور همچنان ادامه دارد.

برخی از ناظران سیاسی در پاکستان پیش بینی کردند که نتایج قطعی شمارش آرای ممکن است برای حزب مسلم لیگ نواز شوک برانگیز شود، زیرا به نظر می‌رسد کاندیدا‌های وابسته به حزب عمران خان علیرغم موانع شدید در طول رقابت‌های انتخاباتی از جمله زندانی بودن عمران خان، موفق به کسب کرسی‌های مجلس ملی شده‌اند.

مسئولان حزب جنبش عدالت پاکستان (PTI) مدعی کارشکنی مسوولان حوزه‌های انتخاباتی در شهر‌های مختلف در شمارش عادلانه آرا هستند و نسبت به تقلب در این روند ابراز نگرانی کردند.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آن‌ها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

شبکه‌های خبری پاکستان هم اکنون در حال اعلام نتایج غیررسمی نتایج انتخابات در حوزه‌های مختلف این کشور هستند با این حال نتیجه نهایی و اعلام رسمی هرگونه پیشتازی احزاب از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار