کتابخانه عمومی امیر دریادار حبیب‌اله سیاری افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی «امیر دریادار حبیب‌اله سیاری» در شهر فاقد کتابخانه نوبندگان فسا به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در آیین افتتاح کتابخانه شهر نوبندگان گفت: شمار کتابخانه‌های عمومی فسا به ۱۱ باب رسید.

محمدحسین فیروزی افزود: این پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی و با مساعدت ویژه استاندار فارس احداث و از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تجهیز شده است.

او ادامه داد: کتابخانه عمومی «امیر دریادار حبیب‌اله سیاری» شهر نوبندگان فسا، با اعتباری نزدیک به ۴۳ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس یادآور شد: این کتابخانه در فضایی به مساحت یکهزار مترمربع و زیر بنای ۲۲۰ مترمربع ساخته شده و دارای بخش‌های کودک، نوجوان، نشریات، مخزن و سالن‌های مطالعه است.

فیروزی با بیان اینکه امروز ۱۵۹ کتابخانه عمومی در فارس فعال است، اظهار کرد: بهره‌برداری کتابخانه در شهر فاقد کتابخانه نوبندگان نمونه‌ای از تحقق شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی است.

آیت الله دکتر احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین افتتاحیه ضمن قدردانی از اداره‌کل کنابخانه‌های عمومی فارس برای توجه به ساخت کتابخانه‌های جدید، گفت: وجود و فعالیت ۲۵۹ کتابخانه فعال در فارس از اهمیت زیادی برخوردار است.

او توصیه کرد: مردم ایجاد این کتابخانه‌ها را قدر بدانند و برای رونق کتابخوانی در جامعه این شهر بیشتر تلاش کنند.

فارس ۲۵۹ کتابخانه عمومی فعال دارد، مراکز همه شهرستان‌های ۳۷‌گانه آن از کتابخانه برخوردارند و دارای پنج کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار