هزار و ۴۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۵۷ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۲۹ میلیون متر مکعب از ابتدای امسال در خراسان رضوی مسدود شده است.

محمدعلی نعمت نژاد گفت: با توجه به خشکسالی های پیاپی در خراسان رضوی و افت شدید سفره های آب زیرزمینی طرح تعادل بخشی با رویکرد برخورد با چاه های غیرمجاز از سال ۹۲ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای طرح تا کنون ۱۷ هزار و ۷۹۱ حلقه چاه غیر مجاز با حجم ۳۸۳ میلیون متر مکعب در استان مسدود شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۶۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که ۱۰ هزار و پنج حلقه چاه از این تعداد مربوط به بخش کشاورزی است.

نعمت نژاد افزود: ۱۵۵ حلقه چاه نیز از ابتدای امسال تا کنون مجهز به شمارشگر هوشمند شد و تعداد چاههای هوشمند به هزار و ۴۹۲ حلقه رسیده است.

وی تاکید کرد: برخورد با انشعابات و چاه های غیرمجاز از اولویتهای شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی است و پایش و شناسایی آنها با جدیت ادامه دارد.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار