رویداد خلاق مهارت چرم در سمنان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نخستین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز در استان سمنان برگزار می‌شود.

سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با هدف شناسایی و حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه چرم، نخستین رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز در استان سمنان همراه با ارائه جوایز نفیس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۳۳۳۶۰۵۰۴۷ تماس بگیرند، افزود: لینک sustp.semnan.ac.ir/charm_event بستر ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در بخش رویداد خلاق است.

سلطانی‌پور در خصوص مسابقه جنبی این رویداد گفت: دوخت و تکمیل کیف طبق طرح موردنظر و طراحی و ماکت‌سازی، ۲ رشته این مسابقه است که هر شرکت‌کننده می‌تواند با ۲ اثر از جدیدترین آثار منحصربه‌فرد خود که در هیچ نمایشگاه و یا جشنواره شرکت نکرده است، در این مسابقه شرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه تمام آثار ارسالی باید به‌طور مجزا دارای شناسنامه باشند، افزود: اعلام نام اثر، ابعاد، فن، مواد اولیه و نام و نام خانوادگی سازنده اثر برای هر اثر ارسالی الزامی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه کلیه مراحل کار ازجمله طراحی و الگوکشی، برشکاری، دوخت و ... باید کار دست باشد، گفت: لازم است تا آثار ارسالی بر اساس معیارها، فاخر خلق‌شده باشد و ازنظر طراحی و کیفیت اجرا خاص و منحصربه‌فرد باشد.

سلطانی‌پور با بیان اینکه تصاویر آثار ارسالی توسط گروه داوری برای ورود به مسابقه بررسی و انتخاب خواهد شد، افزود: متقاضیان برای شرکت در بخش مسابقه آزاد مهارت چرم می‌توانند تصاویر آثار خود را همراه با اطلاعات اثر شامل، نام اثر، تکنیک، نام و نام خانوادگی سازنده یا سازندگان، شهر، شماره ثابت و تلفن همراه، نشانی دقیق پستی را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۰۰۳۶۰۹۳۶ ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه این رویداد در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد خلاق و مسابقه آزاد مهارت چرم دست‌دوز، دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار