رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

درصد شیوع بیماری فشار خون در استان سمنان ۳۰ تا ۳۳ درصد است

قدس بابیان اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۳۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون هستند، گفت: درصد شیوع بیماری فشار خون بالا ۳۰ تا ۳۳ درصد است.

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه درصد شیوع بیماری فشار خون بالا ۳۰ تا ۳۳ درصد است، ابراز داشت: این روند نه تنها در استان بلکه در کشور رو به افزایش است.

وی ضمن بیان اینکه برای تغییر این رویه سبک زندگی و تغذیه می‌بایست اصلاح شود، افزود: در پویش ملی سلامت فشار و قند خون مشخص شد که شمار مبتلایان به فشار خون در استان رو به افزایش است که باید روی داشتن سبک زندگی و تغذیه سالم برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۱۷ هزار نفر بیمار دیابتی و ۳۰ هزار نفر بیمار فشار خون در استان شناسایی شدند، ابراز داشت: طرح غربالگری کمک زیادی به شناسایی و کمک به درمان این افراد کرده است.

قدس ضمن بیان اینکه بیماری سالک با کاهش ۹۶ درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: طی سال جاری تعداد مبتلایان ۱۶ نفر بود و این در حالی که سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰ نفر و قبل از این سال یک هزار و ۲۰۰ نفر گزارش شدند و این نشان دهنده دستاورد مهم در کنترل سالک است.

وی ضمن بیان اینکه برای امسال ۱۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی به مجموعه تحت پوشش اضافه خواهد شد، افزود: برای این طرح‌ها ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار