معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ می‌هد؛

آیا قانون انتخابات جلوی تخلفات انتخاباتی را گرفته است؟

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور بیان کرد: یکی از راهبرد‌های انتخاباتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند موضوع سلامت انتخابات است.

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخلفات انتخاباتی بیان کرد: یکی از راهبردهای انتخاباتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند موضوع سلامت انتخابات است که هم مجریان باید رعایت کنند و هم داوطلبان و ستادهای انتخاباتی نامزدها؛ ما یک کشور اسلامی هستیم و بزرگترین افتخارمان این است که قانون در کشورمان حاکم است.

وی ادامه داد: در قدم اول باید کاندیداها مراعات کنند اما قطعا دستگاه های اجرایی، هیات نظارت و ... مراقبت های خود را از روند انتخابات خواهند داشت. همچنین گزارش های مردمی که به آنها ارائه می‌شود بررسی خواهد شد. پیشتر سابقه این را داشته ایم که به دلیل برخی از تخلفات برخورد صورت گرفته است. همچنین اگر در زمان رای گیری خدشه ای در روند انتخابات وارد شود مورد داشته ایم که کل انتخابات آن شهر باطل شده است زیرا معتقدیم که باید از آرای مردم صیانت شود.

حسینی درباره قانون انتخابات نیز بیان کرد: قانون انتخابات در هر دوره اصلاحاتی داشته است. الان مقداری بهتر شده اما نمی‌توان گفت که به صورت صد در صدی جلوی تخلفات را گرفته است. اما هیات های نظارت و شورای نگهبان می‌توانند با این موارد برخورد کنند و این قانون دست ها را در این باره باز گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام خسته نباشی خراسان شمالی کانال رسمی بجنورد زیبا به بهانه حذف واضافه به نفع بعضی از کاندیداها تبلیغ میکنه وهیچ کس پیگیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
نماینده که قانون گذار۱۲ سالم رفته باروبند شم بسته الآنم علنا تبلیغ می کنه چرا دادستان استان فارس ورود نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
چقدر آرام چقدر زیبا چقدر خوش همه چیر آرومه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
حجت الاسلام غبیشاوی در بخش‌هایی از خطبه خود در جمع نماز گزاران با تداوم مشکلات کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان بر لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت که مصوبه مجلس است، تاکید کرده و از دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست نمود با رفع هرچه سریعتر ایرادات طرح و تأیید آن دل کارگران و ملت را شاد نماید. آنها گفتند: مطالبه اصلی کارگران؛ حذف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی است که بارها وعده انجام آن داده شده است
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۹:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
باسلام خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: امروز قشر زحمت‌کشی در بدنه دولت کار می‌کند که در چنگال قدرتمند پیمان‌کارانی قرارگرفته‌اند که گاهی در بعضی مجموعه‌ها این پیمان‌کاران با آنها مانند استعمار و بلکه بردگی نگاه می‌کنند. وی افزود: نیروهای شرکتی بین خوف و رجا زندگی می‌کنند و حتی جرات گرفتن مرخصی ندارند و امنیت شغلی آنها صفر است و حتی اگر مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند قدرتمند و دولتی باشد زیر نظر پیمان‌کار به ناچار باید بله قربان‌گو باشد. امام جمعه پل‌دختر گفت: نیروهای شرکتی سالیان سال است دارند داد می‌زنند اما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات آنها نیست، مجلس تصویب کرد آنهایی که خانواده ایثارگر هستند تبدیل وضعیت شوند که این از بهترین اقدام‌ها و انقلابی بودن مجلس در این مسئله خود را نشان داد. وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود نیروهای دولتی شرکتی که جز جامعه ایثارگری نیستند و مشمول این قانون نمی‌شوند اما با زجر زندگی خود را اداره می‌کنند نیز مورد حمایت دولتیان و مجلسی‌ها تا عمر این مجلس باقی است، قرار گیرند و فکر عاجلی در این زمینه صورت گیرد. موسوی یادآورشد: نیروهای شرکتی دولتی گمنام هستند و با زجر و منت زندگی می‌کنند، متاسفانه حقوق آنها کم است و عیدی آنها نیز به موقع بدست آنها نمی‌رسد زیرا به حساب پیمان‌کار واریز می‌شود که این با هیچ عدالتی سازگار نیست. وی افزود: این نیروها چندین بار به نهاد امامت جمعه مراجعه و یا مکاتبه کردند اما علی‌رغم انعکاس این مشکلات تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و امروز نیز این موضوع از طریق تریبون نماز جمعه مطرح شد.
آخرین اخبار