تسهیلات راه‌اندازی بوم‌گردی در خراسان رضوی ۱۰ میلیارد ریال است

رئیس کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به افرادی که بوم گردی را در روستا‌های این استان راه اندازی کنند، پرداخت می‌شود.

بلال اشرفی رئیس کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان شورای اسلامی خراسان رضوی  گفت: پرداخت تسهیلات برای بوم گردی طی جلسه‌ای با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به تصویب رسیده است.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه سالانه ۴۰ میلیون نفر از اطراف استان خراسان رضوی به این استان مراجعه می‌کنند، تصویب شد در ورودی شهر‌ها تابلوی «سلسله الذهب» نصب شود.

رئیس کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان شورای اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد خانه‌های روستایی ورزش و چمن مصنوعی، پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان، تجهیز خانه‌های روستایی به تجهیزات ورزشی از جمله میز تنیس روی میز در روستا‌های بالای ۲۰۰ نفر، تجهیز خانه‌های روستایی به چمن مصنوعی در جلسه‌ای با حضور مسوولان ذیربط به تصویب رسیده است.

اشرفی بیان کرد: در این جلسه نیز علاوه بر پیگیری و راه‌اندازی طرح‌های مولدسازی تا پایان سال ۱۴۰۲ و ابتدای ۱۴۰۳، در خصوص ازدواج جوانان برای افرادی که در صف نوبت دریافت وام ازدواج هستند مصوب شد تا وام آن‌ها تا تاریخ ۲۲ بهمن امسال خارج از نوبت پرداخت شود.

او با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در خراسان رضوی تصریح کرد: تصویب افزایش سرانه آموزشی در برنامه و بودجه سال آینده، تصویب تامین امکانات رفاهی و ورزشی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف و مدارس استان، تجهیز هنرستان‌ها به ویژه در حوزه کار و دانش و تامین لوازم‌های مورد نیاز کارگاه‌ها از اقدامات صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
بسیار عالی و تشکر از جناب مهندس اشرفی بابت پیگیری های مکرر