قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره):

خدمات معنوی و مشاوره‌ای در اولویت کمیته امداد است

قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: خدمات معنوی و مشاوره‌ای در اولویت کمیته امداد قرار دارد چون بدون نگاه فرهنگی تمامی اقدامات از بین می‌رود و تاثیرگذاری لازم را ندارد.

جعفر صباغیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کلینیک رز شهر زنجان ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا بوده و در اساسنامه این نهاد هم درج شده است، گفت: در همین راستا در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت مورد نظر است.

وی ادامه داد: اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت.

صباغیان افزود: چه بسا افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند ولی گاهی به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند.

قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نیست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت این نهاد قرار دارد.

وی، توجه به فقر معنوی افراد را ضروری و از آن به عنوان یکی از برنامه های کمیته امداد یاد کرد و گفت: شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیتهایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد.

صباغیان خاطرنشان کرد: موضوع روانشناسی از برنامه هایی بوده که در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به آن شده و کمیته امداد نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه خدمات رسانی کند.

قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه، عنوان کرد: بیشتر خدمات دستگاه های حمایتی در حال حاضر پس از وقوع آسیب ارائه می شود درحالیکه کمیته امداد توانایی دارد اقدامات پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کند.

صباغیان ابراز کرد: موسسه رز می تواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد و قبل از آنکه فردی به معضلی دچار شود برای حل مشکل او قدم بردارد و فقط در زمان آسیب فعال نباشد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: یک سال از فعالیت کلینیک رز می‌گذرد و خوشبختانه این کلینیک منشا خدمات خیر در این مدت بوده است.

روح‌اله صالحی تصریح کرد: با اقدامات ارزشمند صورت گرفته که توانمندسازی جامعه هدف مورد توجه بوده گام های بلندی برداشته ایم و این کلینیک نیز در همین راستا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ارتقای فعالیت‌ها شاهد گسترش خدمات در کلینیک باشیم، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۳۰ هزار خدمت مشاوره در این مرکز ارائه شده است و هفت هزار و ۴۰۰ نفر برای خدمت گرفتن به کلینیک معرفی شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در زمینه تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان‌ زنجانی، خوشبختانه میزان ورودی دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها ۶۰ تا ۸۰ نفر در سال بود که امسال به ۱۰۹ نفر رسید که از این تعداد ۴۰ نفر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی قبول شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.