۹۷۲ طرح مخابراتی در خراسان رضوی بهره‌برداری شد

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: ۹۷۲ طرح مخابراتی ویژه دهه فجر در این استان با اعتبار ۶ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

حسن اروجی مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: این طرح‌ها شامل احداث ۱۰۳ سایت جدید همراه اول، ارتقای ۲۱۷ سایت به تکنولوژی‌های فور جی، توسعه تلفن ثابت به ۱۵ هزار و ۸۷۲ مشترک، توسعه مشترکان اینترنت پرسرعت به ۱۳ هزار و ۳۵۳ پورت، اجرای ۱۱۳ کیلومتر فیبر نوری و نصب و راه اندازی ۱۳۴ سیستم انتقال است که در مشهد و شهرستان‌های استان اجرا شده است.

او در خصوص اجرای طرح ملی نجما (فیبر نوری) در خراسان رضوی افزود: این طرح ملی در خراسان رضوی پیشرفت ۳۲ درصدی داشته است که این استان جزو استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح بوده است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی ادامه داد: برای طرح توسعه فیبرنوری در استان ۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

اروجی بیان کرد: چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه شبکه فیبرنوری، ۱۶۹ میلیارد ریال در ارتقای شبکه دسترسی FTTC و پنج هزار میلیارد ریال در توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهد شد.

او تصریح کرد: در اجرای طرح نجما در خراسان رضوی، ۹۱ طرح برای ۱۳ شهرستان تعریف شده است که تاکنون ۲۸ طرح آن در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر به بهره برداری رسیده است و بقیه طرح‌ها نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار