موز فروش‌هایی که با دستگاه اسکیمر در کرج و تهران کلاهبرداری می‌کردند

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که اقدام به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری اسکیمری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در استان‌های البرز و تهران کرده بودند خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده برداشت غیرمجاز به صورت حضوری از حساب شهروندان به پلیس فتا استان، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های مقدماتی و محرز شدن برداشت اسکیمری از حساب شاکیان پرونده، ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند همه مالباختگان از یک دستفروش دوره گرد در مناطق شهر‌های نظرآباد و تهران موز خریداری کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت ۳ نفر از عاملان این کلاهبرداری‌ها شناسایی و همه آن‌ها در یک عملیات غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات تکمیلی تاکنون به کپی برداری از کارت بانکی ۱۲۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۵۰۰ کارت بانکی کپی برداری شده کشف شد.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و همچنین تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان در حین خرید از فروشندگان دوره گرد حتما رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.