شهروند خبرنگار اصفهان؛

گلایه از چگونگی اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در فولادشهر

چگونگی اجرای طرح واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در شهرستان فولادشهر متقاضیان را گلایه‌مند کرد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول در طرح جوانی جمعیت در شهرستان فولادشهر استان اصفهان خبر داد، اما واگذاری زمین‌ها به این صورت است که به ۵ خانواده یک زمین ارائه کرده اند این موضوع مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود آورده است که در ادامه به روایت آن پرداخت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار 
باسلام، در فولاد شهر چند ماه پیش قرعه کشی واگذاری زمین قرار بود انجام شود، اما اداره عمران فولادشهر از خانواده‌های مشمول این طرح تعهدنامه‌ای در خصوص واگذاری زمین با حداکثر تراکم و حداکثر واحد پذیری گرفت تا قرعه کشی انجام شود در غیر اینصورت قرعه کشی انجام نمی‌شد. نتیجه این شد که برای هر ۵ خانواده یک زمین در نظر گرفتند که دقیقا قانون جوانی جمعیت را تحریف می‌کند. خانواده‌ها بلاتکلیف مانده اند و در اداره عمران فولادشهر کسی پاسخگو نیست. زمینی که ۵ مالک داشته باشد ساختنش بسیار زمان بر خواهد بود و شاید تعدادی قصد ساخت نداشته باشند و از طرفی هزینه‌های ساخت عملا دوبرابر خواهد شد که از توان ما خارج است.
خواهش میکنم این موضوع را از اداره عمران فولادشهر و راه و شهرسازی اصفهان و همینطور شرکت مادر تخصصی شهرهاری جدید پیگیری کنید و مشکل جوانی جمعیت این شهر را حل کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
بهمن اسدی
۱۱:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بله این مطلبی که شهروند خبرنگاران ارسال فرمودند کاملا درست است و بنده در ادامه فرمایش ایشان عرض کنم که شهر جدید بهارستان اصفهان زمین های جوانی جمعیت را تحویل مردم داده اما شهروندهای فولادشهر همچنان بعد از گذشت یک و نیم سال از طرح جوانی جمعیت هنوز یه قطعه زمین هم تحویل نگرفتند و کارمندان بخش عمران رفتار خوبی ندارند قسمت فرهنگی و مدیریت اداره عمران فولادشهر میبایست دوره ای فرهنگی برای این کارمندان برگزار کند و توجیهشان کند که اونها خدمتگذار مردم هستند ..حقوق شأن از مالیات شهروندان هست ولی مردم که مراجعه میکنن بدبرخورد میکنم مخصوصا قسمت مسکن ملی و مسکن مهر و مدیریت اون بخش....
بنده از رئیس عمران فولادشهر درخواست میکنم در جهت واگذاری اراضی جوانی جمعیت به صورت صحیح و طبق قانون یعنی هر خانواده یک زمین 200 متری انجام دهند و این خانواده ها را بیش از این اذیت نکنند!
از باشگاه خبرنگاران جوان هم خواهش میکنم خبرنگاری به این مجموعه ارسال کنند و درباره خبر فوق از آنها پاسخ دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۶:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
به یاری خدا این مشکل حل میشه و این زمین ها که از الطاف مقام معظم رهبری برای خانواده های دارای سه فرزند هست به این خانواده ها تحویل میشود زیرا واقعا با قیمت های کنونی خرید زمین و ساخت آن برای پدری با سه فرزند که همه هزینه دارن کاری صعب و سخت است و دادن این زمین ها کمک بزرگی به این خانواده ها هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سجاد
۱۲:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
بله دقیقا با وجودی که دولت مقرر کرده حتی اگر شهری زمین نداشت باید به آن شهر زمین الحاق شود اما فولادشهر از این امر شانه خالی کرده ضمنا در جواب آقای سام باید عرض کنم الان یک سوم کل مساحت فولادشهر در محله های d زمین ویلایی تفکیک شده ... زمین ویلایی برای فروش وجود داره اما برای جوانی جمعیت وجود ندارد هم شما هم من میدانیم فولادشهر زمین بایر برای الحاق زیاد داره
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۲:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
دلیلش اینه که فولادشهر شهری نیست که بشه این طرح رو داخلش اجرا کرد به دلیل محدودیت زمین کل شهر فولادشهر با تراکم بالا ساخته شده توی این شهر هر یک کیلو متر یازده هزار نفر دارن زندگی میکنن در اپارتمان ها و..
آخرین اخبار