در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاربران برای حفاظت از خطوط تلفن همراه چه کنند؟/ هدف از دستورالعمل ساماندهی شناسه های ارتباطی

بر اساس دستورالعمل جدید، هرگونه واگذاری شناسه ارتباطی، بدون طی مراحل قانونی از جمله فرآیند احراز هویت غیر مجاز تلقی می‌شود.

سوءاستفاده از خطوط تلفن همراه سایر کاربران توسط برخی از کلاهبرداران و سودجویان از جمله مشکلاتی است که در عصر فعلی که عصر ارتباطات و فناوری است می‌تواند آسیب‌زا و خطرآفرین باشد. قربانیان این نوع سوءاستفاده‌ها آگاهانه و ناآگاه ممکن است مورد هدف قرار بگیرند و کاری از دستشان بر نیاید.

به همین منظور اخیرا دبیر شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه و جعل هویت کاربران در فضای مجازی دستورالعمل ساماندهی واگذاری شناسه ارتباطی را ابلاغ کرد که در ادامه، این دستورالعمل یه طور کامل به صورت فایل آورده شده است.

دستورالعمل ساماندهی شناسه ارتباطی

 

حسین دلیریان، سخنگوی شورای عالی فضای مجازی پیرامون همین موضوع در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: در وهله اول مردم عزیز کشورمان باید بدانند که امکان سوءاستفاده از شماره های تلفن همراهشان وجود دارد و وقتی که این مسئله قطعی است، طبیعتا مردم و دستگاه های مختلف کشور، باید مراقبت هایی را برای جلوگیری از این سوءاستفاده ها انجام دهند و اجازه ندهند آحاد جامعه متضرر شوند.

او ادامه داد: با دستورالعمل ساماندهی واگذاری شناسه های ارتباطی، عملا مرکز ملی فضای مجازی، بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها را ملزم به رعایت قواعد جدید و یا تدوین سازوکارهایی کرده است که به موجب این قواعد و سازوکارها، عرصه بر کلاهبرداران تنگ خواهد شد و چون این قواعد بسیار متقن و اجرایی هستند، حتما مردم عزیز کشورمان نیز باید همراهی خوبی با دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی در فاز اجرایی آن داشته باشند تا درصد موفقیت در اجرا، بالا برود.

دلیریان درباره هدف ابلاغ این دستورالعمل توضیح داد: اصل هدف مرکز ملی فضای مجازی از ابلاغ این دستورالعمل که مدت ها روی آن با حضور نخبگان و کارشناسان کار شده است، بر این محور استوار است که بتوان با اجرای دستورالعمل، مردم در امنیت بیشتر و با آرامش خاطر بالاتری در فضای مجازی حضور داشته و خرید و فروش انجام دهند.

سخنگوی شورای عالی فضای مجازی درباره اهمیت همکاری و توجه مردم در این زمینه بیان داشت: بر این اساس، حتما همکاری مردم در اجرای روندهای پیش بینی شده از جمله عدم واگذاری غیرمجاز شماره تماس یا شناسه ارتباطی به افراد دیگر، می تواند به ایجاد فضای ایمن تر که مرکز ملی فضای مجازی دنبال تحقق آن است، کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
حین ثبت نام برا هر کاری اثر انگشت آنلاین ثبت بشه تا تایید لازم برقرار بشه برا ثبت نام.
یعنی طرف میخواد بره سیم کارت بخره یا حساب بانکی باز کنه دستگاهی باشه ب صورت آنلاین و برخط انگشت بزاره روش و اثر انگشت ثبت بشه و با اثر انگشت ثبت شده ت ثبت احوال اگر هم خوانی داشت خدمت ارائه بشه و اگر هم خوانی نداشت مدراک شناسایی ازش گرفته بشه تا ب صاحب اصلی شناسنامه برگرداننده بشود در ضمن در خرید سیم کارت اصلا این اصول موجودیت ندارد و این خود یه مشکل است اثر انگشتی که ت برگ ثبت نام ثبت میشه چرا مورد بازبینی اپراتورها نمیشه ببینم واقعا طرف ثبت نام کننده سیم کارت خود دارننده کارت ملی هست یان
آخرین اخبار