ارزیابی عملکرد تعزیرات حکومتی از حیث تاثیرگذاری و جلوگیری از وقوع تخلفات ضرورت است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اداره‌ کل تعزیرات حکومتی این استان باید عملکرد خود را از حیث تاثیرگذاری و جلوگیری از وقوع تخلفات ارزیابی کند.

  آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر بر لزوم ارزیابی عملکرد اداره‌ کل تعزیرات حکومتی استان از حیث تاثیرگذاری و جلوگیری از وقوع تخلفات، بیان کرد: ارزیابی عملکرد از چند محور قابل بررسی است ابتدا میزان تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ماموریتی اما محور دیگر تاثیرگذاری کار بوده چرا که هدف اداره کل تعزیرات حکومتی جلوگیری و از وقوع تخلف و کاهش تخلفات است.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده در این جهت دستگاه‌های مختلف متولی کار هستند اما باید مشخص شود که خروجی کار و تلاش‌های همه این دستگاه‌ها چه مقدار است.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: در حوزه تنطیم بازار احساس عمومی این است که کنترلی بر بازار نیست از این جهت که قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش و در جاهای مختلف نیز متفاوت بوده و چنین چیزی نشان دهنده عدم کنترل یا ضعف در سیستم کنترل کننده است.

وی ادامه داد: بخشی از کار پیشگیری و بخش دیگر برخورد با متخلفان است و زمانی که فعالیت‌ها به صورت مشترک بین دستگاه‌های مختلف اجرا شود طبیعی بوده که اگر یک دستگاه کار خود را به خوبی انجام ندهد به سیستم لطمه وارد خواهد شد و خروجی کار دچار مشکل می‌شود.

آیت الله محامی گفت: از میان مسوولان و دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت و بازرسی از اصناف و بخش‌های مختلف یک دستگاه باید به عنوان مدعی‌العموم کار را دنبال و جوابگوی مطالبات مردم باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم کار با قوت و دقت انجام و از طرفی اثرگذاری بیشتر داشته باشد تا مردم آثار کار را مشاهده و دلگرم شوند که مجموعه‌های نظارتی مدافع حقوق آن‌ها هستند.

ورود بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۹ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در ادامه از رسیدگی به ۱۴ هزار و ۶۴۶ فقره پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون در تعزیرات حکومتی این استان خبر داد.

منصور انصاری اظهار کرد: از مجموع ۲۶ شهرستان در سیستان وبلوچستان تنها در هشت شهرستان اداره تعزیرات حکومتی مستقر بوده که حجم کار در این شهرستان ها بسیار فشرده و سنگین است.

وی از ورود بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۹ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۵۳ پرونده در بخش کالا و خدمات، هشت هزار و ۵۴ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۶۰۰ پرونده ویژه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۱۵۲ تیم از هشت هزار و ۱۷۳ واحد صنفی بازرسی کرده‌اند که تخلف یک‌هزار و ۷۳۸ واحد صنفی محرز و تشکیل پرونده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار