رونمایی سایت الگویی تولید علوفه‌های دامی در مازندران

با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، سایت الگویی تولید علوفه‌های دامی در مازندران رونمایی شد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: سایت الگویی تولید علوفه‌های دامی به منظور استقرار الگوی کشت مناسب در زمین‌های کشاورزی با حضور علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

در این سایت الگویی حدود یک هکتاری که نخستین سال کشت آن در حال انجام است، هفت گروه نباتات علوفه ای، غلات و سبزیجات به زیرکشت رفته است.

سید جلال حسینی مجری این طرح گفت:در این سایت الگویی حدود یک هکتاری که نخستین سال کشت آن در حال انجام است، هفت گروه نباتات علوفه ای، غلات و سبزیجات به زیرکشت رفته است.

او با بیان اینکه قبل و بعد از کشت برنج بهترین زمان برای کشت علوفه‌های مورد نیاز دام است، افزود: این اقدام و سیاست کاشت در راستای افزایش درآمد و بهره‌وری بیشتر زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان و جلوگیری از خطر خرد شدن زمین‌ها و تغییر کاربری است.

حسینی، میزان تولید وعملکرد علوفه‌های ترویجی دراین مرکز را حدود ۲۰ تا ۲۷ تن پیش بینی کرد و گفت: با تایید نهایی وزارت جهاد کشاورزی برای ترویج و توسعه کشت آن در سطح مازندران و دیگر استان‌ها به زیرکشت برود.

 مجری این طرح افزود: از رویکرد‌ها و اهداف اساسی در اجرای الگوی کشت می‌توان به کاهش آب مصرفی توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر، اصلاح کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه، دانه‌های روغنی و همچنین افزایش ضریب نفوذ دانش که منجربه ارتقاء عملکرد در واحد سطح و کاهش ضایعات اشاره کرد.

 حسینی گفت: با توجه به محدودیت‌های فراوان در حوزه منابع آبی توجه به افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از روش‌های به زراعی و به نژادی و نیز انتقال دانش از کشاورزان پیشرو و مراکز تحقیقاتی به سایر بهره برداران از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی در اجرای این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار