برگزیدگان جشنواره شعر طنز ناون در نهاوند معرفی شدند

مراسم پایانی جشنواره شعر طنز ناون با معرفی برگزیدگان این رخداد فرهنگی و هنری در نهاوند به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم گفت: مردم این شهر مردمی انقلابی و فرهنگ دوست و اهل شعر و ادب هستند.

مسعود ویژه گفت: به دلیل تقارن اعیاد رجبیه و شعبان با دهه مبارک فجر، ده‌ها مراسم و برنامه فرهنگی از سوی معاونت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در حال اجرا بوده که یکی از این برنامه‌ها جشنواره شعر طنز ناون در شهرستان فرهنگ دوست نهاوند است.

او گفت: شعر طنز به نوعی یک رسانه است و با زبان طنز مفاهیم مختلفی را به جامعه منتقل می‌کند.

ویژه با اهمیت دانستن شعر طنز به عنوان یک رسانه تاثیرگذار گفت: شعر طنز با وجود سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است.

او گفت: یکی از رموز ماندگاری زبان فارسی در ایران حضور شاعران بوده است که از طریق زبان شعر فرهنگ غنی این مرز بوم را نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به اهمیت شعر طنز و مخاطبان قابل توجه این حوزه پرداخت و گفت‌: بیشترین مخاطبین شبکه‌های نمایش خانگی متعلق به فیلم‌ها و برنامه‌های طنز است که حتی رکورد فروش فیلم‌ها در دهه‌های اخیر متعلق به آثار طنز است.

در این مراسم از اسدالله حیدری پیشکسوت شعر طنز استان همدان و برگزیدگان این جشنواره قدردانی شد.

این جشنواره با موضوع شعر آزاد به مناسبت دهه فجر برگزار شد و پس از داوری برگزیدگان از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام شدند. 

در این جشنواره سه اثر در بخش ویژه، سه اثر در بخش آزاد و چهار اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.