مشارکت ۲۰ مدرسه در طرح راهبران قرآنی مدارس ابتدایی شاهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح راهبران قرآنی مدارس ابتدایی شاهد در ۲۰ مدرسه شاهد استان اجرا می‌شود.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح راهبران قرآنی مدارس ابتدایی شاهد با هدف نظارت بر حسن اجرای برنامه درسی قرآن در زمینه استانداردسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران این مدارس اجرا می‌شود.

او بر ضرورت وقوف نسل نو و آینده سازان ایران اسلامی در اجرای این طرح تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین اصل در یادگیری قرآن و عمل به آن است و ۵ هزار دانش آموز دختر و پسر از ۲۰ دبستان شاهد، تحت پوشش این طرح هستند.

موسوی نژاد با بیان این که طرح راهبران قرآنی مدارس ابتدایی شاهد در ۱۷۸ کلاس درس ۱۰ شهرستان استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد:راهبران قرآنی مدارس ابتدایی شاهد، آموزش‌های لازم را در مشهد مقدس، زیر نظر اساتید و مولفین کتب درسی قرآن دوره ابتدایی فرا می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که افراد، پس از گذراندن دوره آموزش، با حضور در کلاس آموزگاران به ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران در بحث آموزش قرآن کمک می‌کنند، ادامه داد: باید فرهنگ ایثار، شهادت، ایثارگری و مجاهدپروری در جامعه به‌ویژه در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

او از تحت پوشش قرار گرفتن مدارس متوسطه شاهد استان در مرحله دوم اجرای طرح خبر داد و عنوان کرد: اداره شاهدو ایثارگران آموزش و پرورش، یکی از ارزشی‌ترین بخش‌های نظام تعلیم و تربیت بوده و باید این بخش مورد توجه وی‍ژه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.