وضعیت متشنج جبهه اوکراین در بحبوحه برکناری فرمانده کل نیرو‌های مسلح آن

در پی تائید برکناری فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین به‌دلیل اختلافات با زلنسکی، مقامات اوکراین از دست بالای روسیه در جبهه نبرد خبر دادند.

از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از تائید برکناری والری زالوژنی از سمتش، الکساندر سیرسکی جانشین احتمالی وی از جبهه‌های نبرد بازدید کرد.

سیرسکی پس از این بازدید از منطقه خارکف، در کانال تلگرامی خود نوشت: «وضعیت عملیاتی همچنان متشنج است. درگیری‌های شدید در تمام بخش‌های خط مقدم در حال وقوع است».

سیرسکی در این پیام، هیچ اشاره‌ای به گزارش‌ها مبنی بر اینکه زلنسکی قرار است زالوژنی را به‌دلیل اختلاف‌نظر در مورد آنچه که اوکراین برای پیروزی در جنگ پس از شکست در ضدحمله انجام دهد، اشاره نکرد.

وی در عین حال با اشاره به به تعداد نیرو‌ها و مزیت روسیه در خارکف، یادآور شد: «دشمن به انجام عملیات تهاجمی با شدت بالا ادامه می‌دهد و دائماً در حال آوردن ذخایر تسلیحاتی جدید است».

گفته می‌شود زلنسکی در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته به زالوژنی اعلام کرده است که به زودی برکنار می‌شود. هرچند سخنگوی وی این گزارش را تکذیب کرد، اما یک منبع آگاه در همین زمینه به سی‌ان‌ان گفت که ظرف چند روز آینده جانشین فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین تعیین می‌شود.

زالوژنی هفته گذشته در مقاله‌ای برای سی‌ان‌ان، ضمن اشاره به ناامیدی خود از وضعیت جاری اوکراین مقابل روسیه، ناتوانی نهاد‌های دولتی کی‌یف در بهبود سطح نیروی انسانی نیرو‌های مسلح را برجسته ساخته بود.

گزارش‌ها حاکی است سیرسکی نیز روز شنبه ضمن بازدید از منطقه خارکف، شاهد عقب راندن نیرو‌های اوکراینی توسط روس‌ها در چندین نقطه در هفته‌های اخیر بوده است.

یک گزارش ستاد کل ارتش اوکراین در شامگاه شنبه نیز از حملات هوایی بیشتر و همچنین شلیک توپخانه و خمپاره به بیش از ۱۵ شهرک در این منطقه خبر داد.

ایلیا یولاش سخنگوی ارشد ارتش اوکراین در اظهارنظر‌هایی در تلویزیون دولتی این کشور ضمن اشاره به کمبود قابل‌توجه مهمات گفت: «روس‌ها هم از نظر تجهیزات و هم از نظر پرسنل برتری دارند». وی سپس افزود: «ما برای از بین بردن برتری روس‌ها، نیاز به مهمات بیشتری داریم».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «ما با جدیت زیاد در حال دفاع و مهار دشمن هستیم. هم نیرو‌های ما و هم دشمن خسته شده‌اند.»

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سرویس نقشه‌برداری Deep State که به‌طور گسترده توسط تحلیلگران برای گزارش دقیق تحرکات خط مقدم جبهه اوکراین و روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در روز‌های اخیر دستاورد‌های روسیه در شمال شهر آودیئیفکا، شهری که در ماه‌های اخیر کانون نبرد دو طرف بود، افزایش یافته است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اوکراینی = سرسپرده و مزدور = بی وجود = ممتنع الوجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اوکراینی = مزدور و سرسپرده و پیشمرگ آمریکا = تهدید جهانی = واجب العدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
درست نگاه کنید غرب زده ها یک کشور با جنگ نرم غربیها بدست یک دلقک افتاد وحال آنرا تیدیل به یک ویرانه کرده ومی بینید که غربیها بجز فروش اسلحه وکسب در آمد کاری دیگر انجام نمیدهند این‌یک تجربه تلخ برای انسانهای احمقی که هنوز دنباله رو غربیها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اوکراینی = عامل شیطان
آخرین اخبار