عطوان: السنوار و همرزمانش به آمریکا سیلی زدند

تحلیلگر جهان عرب واکنش نشان ندادن رهبر حماس در غزه به طرح پاریس برای آتش بس را یک سیلی به آمریکا و مقامات آن عنوان کرد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب واکنش نشان ندادن رهبر حماس در غزه را به طرح خطرناک پاریس ستود و گفت که این کار سیلی به دولت آمریکا و رئیس جمهور و وزیر خارجه آن است که سفر منطقه‌ای خود را به اراضی اشغالی، عربستان، مصر و قطر برای بازار گرمی بسته دروغهایش آغاز کرده است.

به گزارش «رای الیوم»، عطوان با اشاره به تحولات غزه، به واکنش نشان ندادن فرماندهان گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به طرح توطئه آمیز پاریس پرداخت و آن را بزرگترین واکنش در حد خود دانست.

وی در ادامه از طرح خطرناک آتی رژیم صهیونیستی در به راه انداختن کشتار در غزه برای بیرون راندن ساکنان غزه به سمت سینا خبر داده است.

این تحلیلگر با بیان اینکه تاکنون فرماندهان حماس در غزه از پاسخ به پیش نویس توافق آتش بس مطرح شده در نشست روسای سرویس‌های اطلاعاتی مصر، قطر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاریس خودداری کرده‌اند، این توافق را نه تنها دامی برای آزادی اسیران دانست، بلکه هدف از آن را، جمع آوری اطلاعات از اسیران و شبکه تونلی مقاومت عنوان کرد و هوشیاری و درایت «یحیی السنوار»، «محمد الضیف»، «مروان عیسی» و «محمد السنوار» را ستود.

وی در ادامه به کشتار بی سابقه رژیم صهیونیستی در رفح در دورترین منطقه جنوبی باریکه غزه اشاره کرد که از روز شنبه با شدت تمام شروع شده و شمار زیادی تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

عطوان نوشت: هدف از این کشتار‌های اسرائیل در شهر رفح که در آن بیش از یک میلیون غیرنظامی وجود دارد و شمار زیادی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مجبور کردن آن‌ها به ترک غزه و رفتن به سینا است. یکی از ساکنان غزه گفت که آن‌ها در برابر دو گزینه قرار دارند، ماندن و شهادت یا رفتن به سمت مرز مصر.

این تحلیلگر جهان عرب در ادامه به رنج بردن ساکنان غزه در رفح از گرسنگی شدید به نرسیدن کمک‌ها و نیز تمام شدن ذخایر سازمان آنروا و شرایط نامساعد آب و هوایی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی خواستار محو ملت فلسطین از صحنه با حمایت آمریکا، کشور‌های اروپایی، استرالیا و کانادا است.

عطوان تاکید کرد: گردان‌های القسام تسلیم نخواهند شد و فرماندهان آن توافق تبادل خدعه آمیز اسرا را نخواهند پذیرفت. عدم واکنش فرماندهان حماس به مثابه سیلی به دولت آمریکا و رئیس جمهور آن و نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آن است که سفر منطقه‌ای خود را به اراضی اشغالی، عربستان، مصر و قطر را برای بازار گرمی بسته دروغهایش، شروع خواهد کرد. در راس دروغ‌های وی، توافق آتش بس موقت و برپایی کشور فلسطین روی کاغذ خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خودت چرا پس غزه نیستی و مردم اونجا رو به کشتن میدی با حرفات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
دم حماس گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
غزه به غیر از سنوار مردم عادی داره یا نه ؟؟ طرف مثل موش قایم شده بیست و هفت هزار بی گناه رو فرستاده اون دنیا ازش قهرمان هم میسازن .این چه رهبری هستش ؟؟ معلوم نیست تو قطر یا ترکیه یا ایران داره عشق و حال می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
به امریکا اصطلاحا سیلی زدند ،ولی یک شهر را واقعا تخریب و ۲ میلیون را آواره کردند با شروع کارشون.۳۰ هزار نفر از دو طرف هم کشته.این واقعیت کار آنهاست.مابقی شعار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سیلی اصلی رو ما زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
با بیست پنج هزار کشته وچند میلیون اواره ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
تازه خودشم تو بهترین مخفی گاه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اصل مطلب رو نگرفتی....
شکستی خورد اسرائیل که اونورش ناپیدا... خانه های مردم رو خراب کردن زن و بچه کشتن پیروزی نیست.... با اونهمه دبدبه کبکبه.. واقعا اسراییل کاری‌نتونست بکنه. حتی اسراشم‌نتونست ازاد بکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اون باریکه با خاک یکسان شده البته ایران میسازه خخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار