تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور بر دانه درشت‌هاست

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از مالیات به حوزه شهرداری و دهیاری اختصاص داده شده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از مالیات در حوزه شهرداری و دهیاری و ۲۷ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص داده شده است.

سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما با بیان اینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور بر دانه درشت‌هاست، گفت: دانه درشت‌ها در کشور از گردش مالی بسیار بالایی برخوردار هستند دهک و صدک‌های کشور که دارای چرخش مالی بسیار بالایی هستند در رصد و تیررس سازمان امور مالیاتی کشور هستند.

به گفته وی سازمان امور مالیاتی کشور مالیات بر اشخاص حقیقی تدوین کرده است که امیدواریم مجلس با آن موافقت کند و هدف اصلی سازمان امور مالیاتی کشور جلوگیری از فرار‌های مالیاتی گسترده و  این اقدام در حال حاضر با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در حال اجراست. این اتفاق خود از اتفاق‌های ناخوشایند‌های زیادی جلوگیری می‌کند و یک عدالت مالیاتی را محقق می‌کند.

او می‌گوید: فراریان مالیاتی سنگ اندازی می‌کنند و اعلام می‌کنند که برخورد‌های سلیقه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد در حالی که محاسبه مالیات به صورت سیستمی خود باعث می‌شود که به شدت فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

سبحانیان بیان کرد: همواره به همکاران خود تاکید کرده ایم که نسبت به مودیان تکریم کنید و یکی از مهم‌ترین اقدامات ما توسعه میز‌های خدمت در سراسر کشور است که به سوالات مودیان پاسخ دهند. همکاران ما در کف بازار و در صنوف مختلف حضور پیدا می‌کنند و پاسخگوی سوالات مردم هستند و یک مرکز پاسخگویی ۱۵۲۶ هم راه اندازی شده که پاسخگوی سوالات مردم در زمینه مالیات است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: گسترش فرهنگ مالیاتی بخشی از وظیفه دولت است که مالیات‌هایی که در اجزای دولت استفاده شده است را اطلاع دهند و در طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از مالیات صرف شهرداری و دهیاری و ۲۷ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص داده شده است. همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف عمران و آبادانی کشور شده و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به ورزش همگانی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: همانطور که در خانه برای هزینه‌های جاری زندگی فرش و ماشین نمی‌فروشیم و از ثروت مان هزینه نمی‌کنیم، برای هزینه‌های جاری کشور هم نباید به ثروتی مثل نفت رجوع کرد که فروش آن هم دست ما نیست و دیگران می‌توانند در فروش آن سنگ اندازی کنند.

 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار