۲ مادر باردار روستایی در مهاباد با اقدام به موقع اورژانس نجات یافتند

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پس از بارش برف و مسدودی تعدادی از راه‌های روستایی، ۲ مادر باردار در این شهرستان با اقدام به موقع اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

امید صادق امیری رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در پی وصول گزارشی ناشی از پیگیری ماما‌های مرکز بهداشت مبنی بر اعلام وجود مادران باردار پرخطر در روستا‌های خال دلیل و کانی رش در محور مهاباد به سردشت بلافاصله تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد متشکل از مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس مرکز بهداشت، کادر مامایی و تیم اورژانس ۱۱۵ وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی با دبیر ستاد بحران، اداره راهداری، بخشدار و دهیاران مربوطه و پیمودن مسافت طولانی به محل اقامت مادران باردار رسیده و ضمن ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و با تلاش چند ساعته مادران باردار را به بیمارستان انتقال دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: در این عملیات یک نفر مادر باردار از اهالی روستای خال دلیل با علائم فشار خون بالا و تنگی نفس با سن بارداری ۳۶ هفته و یک نفر خانم باردار دیگر از اهالی روستای کانی رش با علائم سرگیجه و تاری دید و حالت تهوع با سن حاملگی ۳۰ هفته به موقع به بیمارستان انتقال یافتند.

صادق امیری با بیان اینکه این روستا‌ها از توابع بخش خلیفان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر حال هر ۲ مادر و نوزاد هایشان خوب و وضعیت آنان سالم و پایدار گزارش شده است.

تا نیمه اول بهمن ماه امسال ۵۰ مادر باردار در این شهرستان شناسایی شده که بیشتر آن‌ها به مرکز شهر منتقل شده اند.

بارش برف با ورود یک سامانه بارشی قوی از اواخر هفته گذشته آذربایجان‌غربی را تحت تاثیر خود قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.