برداشته شدن ممنوعیت استفاده از اماکن دولتی برای نامزد‌های انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند برابر ماده ۷۴ قانون انتخابات از اماکن دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند.

علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در جلسه استانی هیات بررسی تبلیغات گفت: به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی برابر ماده ۷۴ قانون انتخابات مقرر شده که دستگا‌های دولتی، نهاد‌ها و ارگان ها، مکان‌هایی را که در اختیار دارند و امکان استفاده آن‌ها برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در مهلت یک هفته‌ای تبلیغات وجود دارد را شناسایی و به ستاد‌های انتخاباتی اعلام نمایند تا بصورت عادلانه و مساوات در اختیار نامزد‌های انتخاباتی قرار گیرد.
 
او با اشاره به اینکه لیست اماکن تهیه شده و به چهار حوزه انتخابیه استان ارسال شده است افزود: ستاد‌های اجرایی انتخابات چهار حوزه موظف شدن اماکن را براساس عدالت انتخاباتی و بصورت قرعه کشی در اختیار نامزد‌های انتخاباتی قرار بدهند. 
 
عزیزی با اشاره به اینکه استفاده از این اماکن برای همه نامزد‌ها در سطح استان فراهم شده است، ادامه داد: نامزد‌های انتخاباتی درصورت تمایل می‌توانند با مراجعه به حوزه انتخابیه تفاهم نامه‌های مربوطه را با دستگا‌هایی که این اماکن را دراختیار قرار می‌دهند منعقد و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند و از اماکن برای استفاد‌های جلسات تبلیغاتی و دیگر جلسات خود استفاده کنند. 
 
رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان اضافه کرد: قبلا استفاده از اماکن دولتی برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی ممنوع بوده که در قانون انتخابات جدید این ماده قانون اصلاح شده به اینصورت که براساس ماده قانونی ۷۴ نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند برای تبلیغات خود از اماکن دولتی به منظور تبلیغات خود استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار