احداث هزار و ۵۶۲ مدرسه در چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری دسترسی به آموزش و برقراری عدالت آموزشی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزار و ۵۶۲ مدرسه در استان احداث شد.

ایرج کریمی اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۹۰۵ هزارمتر مربع در استان احداث شده است.

وی افزود: در این مدت ۷۲۵ باب فضای فرهنگی، ورزشی و کمک آموزشی با زیربنای ۳۵۵ هزار مترمربع احداث شده است که سرجمع در این مدت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع احداث است.

به گفته وی، توسعه مدارس متوسطه و راهنمایی و همچنین مراکز کارودانش و هنرستان‌ها در چند سال اخیر رخ داده است و در شهرهای مختلف این روند ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون عملیات اجرایی ۱۴۶ باب فضای آموزشی با ۵۹۰ کلاس درس و زیربنای بیش از ۱۰۶ هزار مترمربع در استان آغاز شده است.

به گفته کریمی، در این مدت ۶۱ فضای آموزشی یک تا ۱۲ کلاسه با ۲۱۵ کلاس درس و زیربنای بیش از ۲۸ هزار مترمربع و اعتباری بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی ۸۵ باب فضای آموزشی با مشارکت خیرین در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۳۳۲ میلیارد ریال برای تعمیرات اساسی مدارس و همچنین ۳۶۷ میلیارد ریال نیز برای استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس استان هزینه شده است.

کریمی اظهار داشت: برای تهیه وسایل کمک آموزشی نیز در این دولت ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر ۱۸ فضای آموزشی و ورزشی در استان با زیربنای بیش از ۶ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری شده است.

کریمی افزود: با احداث این فضاهای آموزشی با اعتباری بیش از۶۵۰ میلیاردریال ۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی و ورزشی استان افزوده می‌شود.

وی گفت: خیرین داخل و خارج استان در احداث مدرسه و توسعه وتجهیز مدارس نقش موثری داشتند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۴۵ طرح نیمه‌تمام آموزشی با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰تا ۸۰ درصد در سطح استان وجود دارد، افزود: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.