امام جمعه زنجان:

جمهوری اسلامی با وجود مشکلات، گام‌های استواری به جلو بر می‌دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات، گام‌های استواری به جلو بر می‌دارد و همواره شاهد جهاد‌های بزرگ، افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در ایران هستیم.

حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) و ایام‌الله مبارک دهه فجر، اظهار داشت: ۱۴ بهمن در تاریخ انقلاب به عنوان روز فناوری فضایی نام گرفته و همان طور که قرآن نیز تاکید کرده است باید در مقابل دشمن قوی بود چراکه اگر ضعیف باشیم تحت سلطه قرار می‌گیریم بنابراین این فناوری برای کشورمان یک قدرت و نیرو و ابزار جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: اخیرا ماهواره ایرانی از طریق ماهواره‌بر ایرانی در ۷۵۰ کیلومتری مدار زمین قرار گرفت که از جمله ابزار‌های قدرت کشور است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر جا دشمن از ما تعریف کند حتما مشکلی وجود دارد، گفت: هرجا که دشمن از ما انتقاد کند مطمئن باشید که موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمریکا و سه کشور اروپایی و انگلیس مکار، فرانسه و آلمان پرتاب ماهواره ایرانی ثریا را محکوم کردند، تصریح کرد: این دشمنان از پیشرفت کشور ما عصبانی هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این فناوری در کشور ما بسیار عالی و جدید است، ادامه داد: فناوری فضایی در چند کشور وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها هنوز به این فناوری نرسیده‌اند.

وی گفت: ما به کشور‌هایی که پیشرفت فناوری ایران را در رسیدن به پرتاب ماهواره محکوم کردند اینچنین جواب دادیم که فضا یک ثروت خدادادی است و کسی حق حاکمیت آن را ندارد و استفاده ایران از آن نیز یک بهره‌مندی علمی است.

امام جمعه زنجان بیان کرد: جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است که خودکفا باشد و مستقل از قدرت‌های غاصب و زورگو و مستقل از اراده آنان کار خود را انجام دهد.
حجت الاسلام خاتمی در ادامه از برگزارکنندگان مراسم اعتکاف قدردانی کرد و گفت: تعداد اعتکاف‌کنندگان امسال نسبت به سال گذشته در سطح کشور ۳۵ درصد بیشتر شد و در استان نیز حتی شرکت‌کنندگان بیشتر از این آمار بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.