بهره‌مندی ۲۰۹ هزار نفر از خدمات تصویربرداری مراکز دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بهره‌مندی ۲۰۹ هزار و ۳۲۵ نفر از خدمات تصویربرداری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از بهره‌مندی ۲۰۹ هزار و ۳۲۵ نفر از خدمات تصویربرداری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی با تعرفه دولتی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این تعداد از خدمات مربوط به رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی بوده است.
دکتر جواد شاهین‌فربا بیان اینکه در مجموع، ۹ بیمارستان دانشگاه دارای دستگاه‌های رادیولوژی، دستگاه سونوگرافی، دستگاه سی تی اسکن، دستگاه ام آر آی، هستند؛ افزود: امسال ۹۹ هزار و ۹۵۰ بیمار سرپایی و ۱۰۹ هزار و ۳۷۵ بیمار بستری خدمات تصویربرداری را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ بیمارستان دانشگاه خدمات سی تی اسکن را ارائه می‌کنند، گفت: برای نخستین بار در استان دستگاه پیشرفته و به روز سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس وارد استان و در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد مستقر شده است.
وی افزود: این دستگاه از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی جهان است که با راه اندازی آن تصویر برداری از عروق کرونر قلب ممکن می‌شود و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق‌تر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
دکتر شاهین فر با اشاره به استقرار یک دستگاه ام آر آی جدید و پیشرفته در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد ادامه داد: اکنون ۲ بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و خاتم الانبیاء شیروان مجهز به آم آر آی هستند و روزانه به مراجعان خدمات ارائه می‌کنند.
وی گفت: دستگاه ام آرآی جدید بیمارستان امام حسن، محدودیت وزنی ندارد و پس از تست‌های نهایی، امسال برای استفاده همه مراجعان و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارتقای شاخص‌های درمانی، بهبود کیفیت ارائه خدمت به بیماران و مراجعان از رویکرد‌های دانشگاه علوم پزشکی است و در همین راستان نیز با همت مدیران به تجهیز مراکز درمانی تحت پوشش به بروز‌ترین امکانات و دستگاه‌ها اقدام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.