آغاز اجرای برنامه ملی «مهراد» در کردستان

اجرای برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان دارای نیاز ویژه (مهراد) در کردستان آغاز شد.

 اجرای برنامه ملی مهراد با محوریت توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تأکید بر آموزش دانش آموزان دارای مشکلات هیجانی رفتاری، دارای اختلال یادگیری ویژه و نیازمند توجه خاص آموزشی (مهراد) در محل سالن جلسات اداره آموزش وپرورش استثنایی آغاز شد.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در این آیین گفت: توسعه عدالت آموزشی، ارتقاء دانش تخصصی و صلاحیت‌های حرفه‌ای عوامل اجرایی دارای دانش آموزان با وضعیت اختلال یادگیری ویژه از مهم تریم اهداف  این برنامه است.

محمدی با اشاره به سخنان یکی از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت گفت: اصل در نهاد تعلیم و تربیت کشف کردنی است، نه وضع کردنی و کار آموزش وپرورش فراهم کردن زمینه‌ای است تا استعداد دانش آموزان کشف شود.

وی اظهار کرد: در عصر فعلی کف سطح آموزش بالا آمده است و آموزش و پرورش در عصر حاضر بعنوان یک صنعت رشد به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است و اجرای این برنامه ملی یکی از گلوگاه‌های کیفیت بخشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان، افزود: ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.