رئیس آنروا درباره احتمال تعطیلی این آژانس تا آخر ماه هشدار داد

رئیس آژانس آوارگان فلسطینی می‌گوید اگر کمک‌های مالی از سر گرفته نشود ممکن است این نهاد سازمان ملل تا آخر فوریه تعطیل شود.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی در خصوص قطع کمک‌ها به این نهاد سازمان ملل گفت: «من درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را برای از سرگیری کمک مالی به آنروا تکرار می‌کنم. اگر کمک‌های مالی در حالت تعلیق باقی بماند، ما به احتمال زیاد مجبور خواهیم شد تا پایان فوریه عملیات خود را نه تنها در غزه بلکه در سراسر منطقه تعطیل کنیم».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس این آژانس سازمان ملل گفت که جنگ در غزه بدون وقفه ادامه پیدا کرده و به همین دلیل اکنون زمان «تقویت آنروا فرا رسیده و نه تضعیف آن». 

گفتنی است، در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر، دست کم ۱۸ کشور اعلام کردند که کمک‌های مالی خود را به این آژانس به حالت تعلیق در می‌آورند. 

آنروا برای آوارگان فلسطینی در داخل یا خارج از کشور پناهگاه، غذا و خدمات بهداشتی ابتدایی ارائه می‌کند. نزدیک به ۲ میلیون نفر در غزه برای اینکه از بحران جنگ جان سالم به در ببرند، وابسته به کمک‌های این نهاد هستند. 

به گفته سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه را آواره کرده و به ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه آسیب زده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار