رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

افزایش مهاجرت پزشکان جای تامل دارد/ درخواست بیمارگونه برای اقدامات زیبایی در ایران

رئیس‌زاده گفت: افزایش مهاجرت پزشکان جای تامل دارد و گزارش این مساله را به رئیس جمهور و نهاد‌های دیگر داده‌ایم که ایشان دستور داد این موضوع پیگیری و راهکار‌های عملی و اجرایی برای آن تدوین شود.

دکتر محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به چالش‌های پزشکان اظهار کرد: عمده چالش پزشکان، عدم درک عمیق و واقعی رسانه‌ها و مسئولان از مشکلات جامعه پزشکی به ویژه پزشکان جوان است، زیرا مشکلات به درستی آنالیز نمی‌شوند.

وی افزود: مشکل دیگر، بحث‌های رسانه‌ای است که مصداق اخیر آن در یک برنامه تلویزیون بود که حرف‌های نادرستی زده شد بنابراین یکی از چالش‌های ما هجمه‌های رسانه‌ای است که هر کسی به خودش اجازه می‌دهد در مورد جامع پزشکی نظر بدهد و تحلیل و حتی توهین کند.

چرا تعرفه اصناف دیگر به اندازه تعرفه پزشکی پررنگ نمی‌شود؟

دکتر محمد رئیس‌زاده با اشاره به تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه خدمات پزشکی گفت: کمترین میزان تعرفه مربوط به حق‌الزحمه جامعه پزشکی است و عمده بار تعرفه مربوط به تورم، هتلینگ و هزینه‌های سرباری است. این مساله در سایر اصناف نیز وجود دارد و متناسب با تورم افزایش می‌یابد، اما در جامعه پزشکی به دلیل اینکه تصور می‌شود این افزایش تنها مربوط به دستمزد جامعه پزشکی است، روی آن حساسیت وجود دارد.

افزایش ۴۶ درصدی تعرفه، کف خواسته جامعه پزشکی است

رئیس‌زاده ادامه داد: آنچه در شورای عالی بیمه مصوب شده، کف خواسته جامعه پزشکی است. انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران نیز افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی را مصوب کنند و علاوه بر این، ۱۵ درصدی که به صورت غیرقانونی از تعرفه امسال کم شد نیز جبران شود.

سازمان‌های بیمه‌گر باید مسئولیت بیشتری قبول کنند

وی افزود: افزایش تعرفه قطعا هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه پزشکی است. بیشترین فشار تعرفه غیرواقعی به جامعه پزشکی و گرده مردم وارد می‌شود. برخی‌ها تصور نکنند که وقتی از افزایش تعرفه دفاع می‌کنیم منظورمان این است که مردم پرداختی بیشتری بدهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اگر تعرفه واقعی شود و تعرفه واقعی پرداخت شود، به معنی این است که باید سازمان‌های بیمه‌گر مسئولیت بیشتری قبول کنند و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد که زمینه این کار، واقعی کردن تعرفه‌ها است. 

وی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر عضو شورای عالی بیمه هستند؛ این افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها مصوب شده است و وقتی چنین چیزی تصویب می‌شود یعنی می‌توانند مسئولیت‌های بیشتری را قبول کنند.

مهاجرت حتی یک عضو جامعه پزشکی، برای ما خسران است

رئیس‌زاده گفت: یکی از بحث‌های مهم در مهاجرت پزشکان و به ویژه جوانان جامعه پزشکی، بحث‌های معیشتی است. قطعا اگر تعرفه‌ها واقعی شود و برخورد‌ها و رعایت شأن جامعه پزشکی مطلوب‌تر شود، نقش مهمی در کاهش مهاجرت‌ها ایفا خواهد کرد.

وی در خصوص مهاجرت پزشکان افزود: آماری که ما داریم مربوط به درخواست حسن شهرت پزشکی است. مهاجرت یک عضو جامعه پزشکی برای ما خسران است، زیرا این افراد نیرو‌های کیفی هستند و از سوی دیگر در کشور به آن‌ها نیاز دارند و با هزینه همین مردم آموزش‌ها را دیده‌اند. 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: ما مصر هستیم فردی که تمایل دارد در کشور خود، خدمت کند به دلایل مربوط به محیط کاری و شغلی مهاجرت نکند. البته برخی به هر دلیل یا شرایطی، تمایل به مهاجرت دارند که بحث ما این افراد نیست.

وی بیان کرد: نگرانی ما در مورد کسانی است که اهل مهاجرت نیستند و می‌خواهند در کشور خودشان خدمت کنند.

مهاجرت شغلی؛ مهم‌تر از مهاجرت جغرافیایی

رئیس‌زاده عنوان کرد: مهم‌تر از مساله مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت شغلی است که عدد آن بسیار بالاتر است. اینکه عضوی از جامع پزشکی از رشته تخصصی خود به رشته دیگری که کمتر مورد نیاز است مهاجرت می‌کند یا از رشته پزشکی به رشته غیرپزشکی مهاجرت می‌کند نیز مانند مهاجرت جغرافیایی است، زیرا فرد در جایی که بتواند به مردم خدمت کند، نیست.

افزایش مهاجرت پزشکان جای تامل دارد

وی افزود: عمده‌ترین مهاجرت‌های پزشکان به دلیل وضعیت کرامت، شأن و جایگاه جامعه پزشکی و بعد از آن بحث‌های مربوط به معیشت و تعرفه‌های شغلی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: افزایش مهاجرت پزشکان جای تامل دارد و گزارش این مساله را به رئیس جمهور و نهاد‌های دیگر داده‌ایم و نگران هستند و رئیس جمهور دستور داد این موضوع پیگیری و راهکار‌های عملی و اجرایی برای آن تدوین شود.

قدر اقدامات سنگین و سلامت‌ساز پزشکان دانسته نشده است

وی در خصوص تمایل پزشکان برای فعالیت در حوزه زیبایی افزود: دلیل نخست این موضوع این است که در ۱۰ سال اخیر افرادی از جامعه پزشکی که زیر بار مسئولیت کار‌های سنگین درمانی سلامت‌ساز قرار می‌گرفتند، به اشکال مختلف مورد هجمه قرار گرفتند بنابراین احساس می‌کنند قدر کار‌هایی که می‌کنند دانسته نشده است.

درخواست بیمارگونه برای اقدامات زیبایی در ایران 

وی افزود: از یک طرف حوزه زیبایی را داریم که عملا یله و رها است و مردم با طیب خاطر هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند و حتی اگر چهار تا پنج ساعت معطل شوند هم گله‌ای نمی‌کنند. هزینه خدمات زیبایی ارتباطی به بیمه هم ندارد و نقدی پرداخت می‌شود و معمولا مردم تشکر هم می‌کنند. در این شرایط بالطبع مهاجرت شغلی رخ می‌دهد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: از سوی دیگر درخواست و تقاضا برای اقدامات زیبایی در کشور ما بیمارگونه است و نسبت به نورم دنیا عدد بالاتری دارد که این مساله نیاز به کار فرهنگی و رسانه‌ای دارد. مردم باید بدانند خدمات زیبایی می‌تواند به قیمت جان آن‌ها تمام شود و یا سلامتی آن‌ها را تا مادام‌العمر تحت تاثیر قرار دهد.

تقاضای اقدامات زیبایی باید کنترل شود

وی با تاکید بر لزوم کنترل تقاضای اقدامات زیبایی بیان کرد: اقدام و درخواست کار‌های زیبایی باید منطقی و واقعی باشد و مردم هم باید در مراجعه به کسانی که کار زیبایی را برای آن‌ها انجام می‌دهند، دقت کنند تا به افراد دارای صلاحیت و مجوز مراجعه کنند.

حفظ کرامت دستیاران در شرایط کنونی، غیرممکن شده است

وی افزود: در حوزه دستیاری فوق تخصصی اوضاع دشوارتر هم خواهد شد و ممکن است در آینده در برخی رشته‌ها نیازمند شویم بنابراین ضروری است که حق‌الزحمه دستیاران در سال آینده حداقل دو برابر شود. برای سال‌های آینده نیز باید قوانینی وضع شود تا دستیاران، مشمول قانون کار شوند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین با اشاره به سفر خود به استان خوزستان گفت: در وهله نخست هدف از این سفر عرض خدا قوت به جامعه پزشکی خوزستان و در وهله دوم شنیدن نظرات دوستان، آشنایی با چالش‌های این جامعه و دیدار با مسئولان استانی بود. در این سفر با رئیس کل دادگستری خوزستان، دادستان مرکز خوزستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دیدار و گفتگو داشتیم.

منبع : ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
والا من کارشناس رادیولوژیم.
چن باره دارم درخواست مهاجرت میدم.
حقوقا خیلی کمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
جای تامل دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
بزارید برن مملکت پر از عطاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
آماری از مالیات تخصص های مختلف دکتری به تفکیک استانها ارایه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
باید تعهد خدمت در ایران بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مسائل از راهی که بارها آزموده اید و جواب نگرفته اید حل نکنید.
همه چیز پول نیست. اتفاقا افزایش ثروت پزشکان دلیل اصلی مهاجرت است.
وقتی ذهنیت شاغلین در پزشکی را از سطح زندگی بالا می بریم خود به خود. یک کشور جهان سومی را زیبنده زندگی خود نمی بینند..‌‌
باید بجای افزایش تعرفه که هیچگاه تمامی ندارد و بجای در کردن ولی ویل پزشکی، اول تعداد پزشکان بیشتری آموزش دهید و دوم فقط امکانات و ویژگی‌هایی را در اختیار پزشک قرار داد که فقط در ایران وجود داشته باشد نه آنکه پول به سفره آنها سرازیر کرد.
ضمنا امکان کار پزشکان خارجی در ایران را هم فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
جز تعدادخاص بقیه معمولا بعد از پر شدن جیب هوای مهاجرت در سر میگیرن در اونجا برای اکثر اینا فرش قرمز پهن نشده روش اینا اینجا یک مدت ثروت جمع کرده در خارج خرج و بعد بازگشت دوباره حالا وقتشه تازه از خارج هم اومده و ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
ما که آدم نبودیم که مهندسی خوندیم. متأسفانه دانشگاه پیام نور و آزاد واحد تورقوز آباد همه مهندسی مدرک میده. بیشترین مهاجرت هم رشته برق و مهندسی داره. چرا کسی صداش در نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
نباید متخصصا برن و دولت باید پول بلیط هواپیما و هتل شون رو برای برگشتن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
وقتی یک مسیول بلند پایه و بدون اختیار لازم و پشتوانه به جایی سفر می کند و مسایل و مشکلات را می بیند و یا می شنود و کاری مفید و‌موثر نمی تواند انجام دهد هم مسیولین آن محل سرخورده میشوند و هم مسیولی که سفر کرده ضایع می گردد.
Romania
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکان گرسنه و حریص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اگه نفوذیها نبودند طب اسلامی ترویج پیدا میکرد اونوقت در تجارتخونه پزشکا هم برای همیشه بسته میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
آخه پزشکای حالا غیر از سرماخوردگی چه دردی رو درمان میکنند که انتظار دارند حقوق بالا دریافت کنند!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مهاجرت ربطی به پزشک و غیر پزشک ندارد همه کسانی که کمی به وضعیت کشور اگاه باشند قصد مهاجرت دارند منتها این قشر به لحاظ درامدی وضعشان بهتر و امکان مهاجرتشان راه تر است بی خودی هم برایشان کیسه ندوزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اگه کسی قصد مهاجرت داشته باشه که نمیتوان جلوی او را گرفت این حرفها دیگه خیلی تکراری شده باید این موضوع آسیب شناسی بشه و در حد توان نسبت به حل آن تلاش شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسنی
۱۱:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
زیاد بهشون میرسید خوشی زده زیر دلشون.خوشی میزنه زیر دلش هوس مهاجرت میکنه کرامت ندارن؟! توی این کشور چه شغلی بیشتر از پزشکی رو بهش اهمیت میدین؟! چرا معلم ها مهاجرت نمیکنن؟ چون پول بهشون نمیدین تا خوشی بزنه زیر دلشون برای مهاجرت.. به پزشک انقدری پول میدین توان اینو داره که تو کشورهای خارجی خونه بگیره و ساکن همونجا بشه ولی معلم توی کشور خودش هم خونه نمیتونه بگیره و هنوز مستاجره. فکر مهاجرت به سرش خطور نمیکنه .شرایط پزشک رو مثل معلما کنید تا آمار مهاجرت بیاد پایین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
امثال دکتر حسابی و دیگر دکتر های نخبه الان کجا هستن ... من کارگر در حد یه کارگر خوب هستم و یا سرکارگر یا تکنسین ... امثال اینشتین و ادیسون اگه نباشه علمی تولید نمیشه که صنعت و مملکتی پیشرفت کنه ... به من نشون بدید یا معرفی کنید که یه فرد عادی در یک سطح و رفاه با یه فرد نخبه هم تراز هست . اون فرد نخبه با کمترین امکانات بورسیه می گیره می‌ره دانشگاه های مهم و یک فرد عادی مفرح با پول مدرک می گیره میاد جای فرد نخبه اگه دروغ هست به خدا واگذار.قسم به کتاب الهی خدا از اون مدرک به دست های پولی نگذره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تموم پزشکان خوب مهاجرت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکی رشته سخت و سنگینیه و دوره طولانی تئوری و عملی داره تحملش سخته
دولت باید در طی این دوره به دانشجویان پزشکی حقوق خوب بپردازه وگرنه بی انگیزه و خسته و کوفته و افسرده میشن حتی دست به خودکشی میزنند !
دولت باید مردمو بیمه بکنه بیمه درست حسابی
مردم نباید هزینه درمان بدن پزشک باید از بیمه بگیره مثل ملل پیشرفته
تو سایتها که کسانیکه مثل بنده میخواستند پزشک بشوند و نتوانستند نیان به ساحت پزشکان فرهیخته و زحمتکشمون اهانت کنند از روی حسادت !

همین کشورهای خلیج حتی پزشکان عمومی ما را روی دست میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
این یک دروغ جهت فر ار از مالیات هر چند یک بار این موضو ع را تکر ار می کنند پو ل پارو می کنند کجا بروند بهتر از اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بنظرم برای اینکه کشوربسمت ابادی برود کل مشاغل را به حوزه های علمیه کنتراد بدهیم معلمان اخوند وزارت نفت اخوند ارتش اخوند سپاه اخوند مجلس اخوند وزارتخانه ها اخوند و............حالا طب پرشکی را هم تحویل اخوندا بدهیم وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عملکرد مزخرف مسئولان باعث مهاجرت هست
وقتی از دلال از خدا بی خبر مالیات نمی گیرد و اون راست می گرده خب معلومه میرن.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بزارین برن ما این همه طلبه با سواد در حوزه علمیه داریم که به راحتی میتونیم وارد دانشگاهای پزشکی کنیم در آینده پزشکان متعهدی بشوند
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بگذارید بروند ما این همه طلبه با سواد در حوزه علمیه داریم که به راحتی میتوانیم وارد دانشگاه پزشکی کنیم تا پزشکان متعهد بشوند
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
درآمد مشکل تمام قشر مملکته و و پزشکان هم جز آن هستن تنها یک تفاوت داره صدای اونا شنوا داره ولی صدای کارگر اذیتشون میکنه حالا چه نماینده باشه و چه دولت، بله درسته کل جامعه با این تورم با این نگاه و با این مدل دچار چالش فرار گردیده حتی کسی حاضر نیس از سطح دیپلم به بالا ادامه تحصیل در کشور بده و فرار رو بر قرار ترجیح میدن چون سیستم فقط و فقط خودشو میبینه و بدبینی رو افزایش شدید داده، باید تغییر داد و امید و حرکت رو کاشت و زندگی و رفاه بوجود آورد و احترام به خواسته مردم گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اگر رانت در صندلی پذیرش پزشکی را بردارید می‌بینید که این حرفه هم مانند وکالت ورودی منصفانه و زیادی خواهد داشت... اونایی هم که میخوان برن، برن اجباری به ماندن نیست چون ماندن این تفکر برا مملکت سمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
نفرمایید تقاضای عمل زیبایی بیمارگونه است قطعا بیماری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
نخبه!!!مگه میشه خدا بچه پولدارها را فقط نخبه خلق کرده باشه؟؟اینها که با شگردهای تست زنی و انواع حمایتها بالا امدند الزاما نخبه نیستند بقیه نخبه ها را دریاب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
کسی که با رانت وارد دانشگاه پزشکی میشه، معلوم که پایبند به کشورش نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
سلام این همه دانشجوی پزشکی داریم بگذارید که پشت کنکور ماندن و شما تعداد اندکی را پذیرش میکنید ورودی را چند برابر هم کنید دانشجو هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا این نشانه عاقل و خرد این افراد هست در این خراب شده بمونن که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
آنها که می توانند می روند و باید هم بروند دیگران هم نمی توانند از این کشور جهنمی بروند کجای کار در ایران درست است که مایه ی دلخوشی مردم باشد فقط عده‌ای خاص در این کشور از وضعیت خوبی برخوردار هستند لعنت بر مسئولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بابا جمع کنید این مزخرفات رو.مگه دکترا چه گلی به سر مردم زدن.بیشترشون یه مشث مفت خورن.انواع بیمه ها از مردم پول میگیرن تا جیب دکترا رو پر کنن.اون پزشکی که دنبال رفتن از ایرانه همون بهتر که بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بدبختی اینکه که نخبگان و دانشمندان هم دارن مهاجرت می کنن ... من هم یه جوان هستم وقتی تو استان فقیر زندگی می کنم ... و زیر ساخت ها و و فرهنگ عمومی اونجا ضعیف باشه شاید فکر مهاجرت به سرم بزنه.. برای مثال اگر استان های مرز نشین باشه باز هم فرد برای امکانات و درآمد به جای پیشرفته تر می‌ره ... و استان تهی از نیروی متخصص میشه ... این یک واقعیت هست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
همین افرادی که بعضی ها دارند به آنها توهین می کنند همان افرادی هستند که توی پاندمی کرونا هفته ها ماهها از دیدن کنار بودن خانه خانواده گذشتن برای مردم،، که دولت این افراد حسابی جوابشان رو دادند،
دولت با قرار داد های 89 روزه و تمدید چند باره که شامل استخدام رسمی نشوند،
بعضی ها با توهین به آنها،
از خود خودت که مثل آب خوردن به بعضی ها توی بدترین شرایط کنار دولت مردم کشورش بودند تهمت میزنی میپرسم اگر توی جای این افراد بودی چکار می کردی!؟؟
توی بدترین شرایط از همه چی گذشتند برای یک استخدام رسمی حالا که استخدام نشده اند بمونند راننده اسنپ بشوند!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی از زاهدان
۰۸:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
سلام.
دلم به حال پزشکان می سوزه. بدبخت ها کم زیر میزی می گیرن. خخخ

می خوان تعرفه ها رو بالا ببرند.
اشکال ندارد مهاجرت کنند. به نفع کشور میشه.
از طرفی ظرفیت ببرین بالا هم عمومی هم تخصصی.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۷:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
فقط پزشکان رفتند؟ پرستاران .کارگران. استاد کاران . رفتند خبر ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بنده بعد از 2 سال سختی دادن به خانواده و زن وبچه ام در کنکور ارشد در دانشگاه امام حسین تهران رشته نرم افزار قبول شدم و به دلیل نداشتن کارت بسیج ثبت نام نشدم
ساعت خواب بنده 2 شب تا 5 صبح بود
ممنون ام از مسولین که زندگی ام رو نابود کردن و فعلا در شغل تولید کفش مشغول هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
افزایش بیمارگونه عمل های زیبایی را در کنار واقعا عرضه اندام خانم ها (جوان و حتی مسن )
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکان پرستاران مهارت میکنند یک پزشک متخصص ۱۵سال باید زحمت بکشه یک پزشک فوق تخصص ۱۸سال باید درس بخونه و دوره طرح بگذرونه چند سال باید تو بیمارستان و درمانگاه با حقوق دست پایین کار بکنه تا بعد بتونه برای خودش یک پزشک کار کشته و زبر دست شود فرار پزشکان و مهاجرت آنها بستگی به مسولان داره مالیات پزشکان ۳۵ درصد از دست مزد و کار کردشان را باید به دولت پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
واقعا فکر کردید فرق رتبه ۱۰۰ تجربی با ۱۰۰۰ درچیه!؟
در یک سؤال که اونم‌می‌تونه عربی،زبان یا...باشه
فقط یه راه دارید اونم اینکه میزان پذیرش پزشکی رو ببرید بالا درضمن حقوق‌های پزشکی رو هم کاهش بدید،اونوقت دیگه کسی برای پول پارو کردن نمیاد پزشک بشه بعدشم از ایران بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مالیات نمی‌دهند حقوق ناچیز و بیمه منشی مطب نمیدهند سرمایه دار شدند بفکر مهاجرت میافتند
France
ناشناس
۰۵:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
این پزشک ها سیر بشو نیستند افزایش تعرفه یعنی دو برابر کردن ویزیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بهتر است پزشکانی که بیشتر به فکر پول هستند تا معالجه بیمار سریعتر به خارج بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بروند بلکه بفهمند مالیات دادن و به قانون عمل کردن یعنی چه؟!
Germany
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
وقتی ورودی اینچنین رشته هایی اکور با استفاده از سهمیه میشه، نتیجه میشه همین. مهمترینش هم سهمیه هیات علمی پدر. انگار که این رشته ها بایست در طایفه خاص و نسب خاصی ادامه پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عزیزان همه پزشکان جراح نیستند که درآمد بالایی داشته باشن و اینجا بحث از جامعه پزشکی هست ،خانم من پرستاره حقوقش یازده و ششصد با اضافه کارش و کارانه به والاه میشه سیزده تا چهارده
باور کنید هزینه ماشینش و لباس و کفشش هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مثل آزمون وکالت انحصار را بردارید تا ببینید چه نخبه های از دل روستا ها و شهرها بالا میان که صرفا بخاطر بی پولی و بی پارتی دکتر نشدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه هر کسی بخودش حق می دهد در باره سیاست های سلامت جامعه نظر بدهد امروز مردم در آرایشگاه ها برای خود از چند میلیون تا چند صد میلیون هزینه می کنند و اعتراض هم نمی کنند
امروز یک متخصص داخلی می گفت در درمانگاهی که کار میکند بابت هر ویزیت 30هزار تومان به او پرداخت میکنند
دانشجوی اینترن یعنی سال6 و 7بابت 10شب کشیک که از صبح ساعت 7 شروع و تا فردا بعدازظهر ماهانه 2.5میلیون و یک دانشجوی رزیدنت که دارای مدرک دکتری می باشد و در حال طی نمودن دوره تخصصی می باشد و اکثرا دارای شیفت شبانه روزی هست 7.5
لطفا قدری انصاف داشته باشید و از روی ناآگاهی نظر ندهید
چون اگر این بار گذر ما به پزشک هندی بخورد
حداقل 20برابر الان باید هزینه شود لطفا کمی احتیاط و کمی آینده نگری داشته باشید اینها نخبگان جامعه هستند همین الان در کشورهای عربی حداقل300 یا400میلیون می دهند
الان حقوق یک سوپری از یک پزشک بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکی یک تخصص مادرزادی نیست، انحصار را بردارید تا ببینید از دل مردم و خانواده های کم برخوردار چه استعداد هایی پزشکی قبول میشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
شما خجالت نمی کشید؟ با بیت المال ایران درس خواندید و آدم شدید الان که باید خدمت بدید بزارید برید؟!؟ ما که می‌دانیم برای چه می روید... هیچ کجای دنیا مثل ایران پزشکاش از مالیات فرار نمی کنند تنها دلیل رفتن فقط ندادن مالیات... البته بزار برین اونور بفهمید مالیات یعنی چه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
میدونین چرا؟چون اینقدردارن که میتونن برن وگرنه یه گارگربدبخت نمیتونه یه مسافرت ساده بره اینجادرمیارن اونورخرج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اشکالی ندارد مسئولین که هنگام بیماری به خارج کشور می روند بقیه مردم هم خودشان یک فکری برای خودشان می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
برن به جهنم ما نیازی به پزشک نداریم ما نیاز به آدم بی سواد واسه اداره مملکت داریم که اونم تا دلت بخواد هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
ازشون تعهد ۱۵ ساله بگیردکه بعد مدرک تو ایران کار کنندبعد اجازه درس خواندن بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
باید ظرفیت پذیرش پزشکی بره بالا اون وقت ببینیم بازم میگید جای تامل داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
نخبه کجا بوده؟ بچه پولدار بودن با آرامش فکری و بدون دغدغه،پول دادن کلاس کنکور های قوی و پزشکی قبول شدن چیزی که بچه فقیرها شرایطش رو ندارن، بچه های فقیر یا مدرسه نمیرن یا هم بعد از مدرسه که تعطیل میشن میرن دنبال یه لقمه نون و دیگه وقتی برای درس خوندن نمیمونه براشون،پس الکی بهشون نگو نخبه! ازدست امثال شماها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
اولا
همه کسانی کنکور پزشکی وزیر شاخه های پزشکی قبول می شوند تعهد محضری بدهند تا حداقل 30سال حق مهاجرت ندارند ودر ایران خدمت میکنند.
ثانیا
برای ادامه تحصیل و کارهای پژوهشی هم تعهد سنگینی بدهند که بعد از اتمام کار پژوهش وتحصیلات تکمیلی به ایران برمیگردند
ثالثا
تمام کسانی که زودتر از 20 سال خدمت در ایران مهاجرت. کرده اند بابت اشغال سهمیه پزشکی،پرستاری و عدم انجام تعهدات و خالی گذاشتن فرصت خدمت علاوه بر پرداخت کل هزینه تحصیل از دبستان تا پزشکی جریمه چند صد برابری هزینه دانشگاه باقیمت روز و محاسبه مالیات و توقیف کامل اموالی که وثیقه گذاشتند باید تنبیه شوند مگر اینکه سفرشان برای ادامه تحصیل وبازگشت به کشور باشد.
بهر حال نمی شود کشور ما هزینه پرداخت کند بعد از کسب تجربه مهاجرت کنند.
در مورد خیلی از مشاغل تخصصی متاسفانه قدردانی لازم و واقعی انجام نمی شود مثل کارکنان مراقبت پرواز در فرودگاهها که کاربسیار پر استرس با مسئولیت سنگین دارند ولی کسی قدردانشان نسیت حتی در معیشت. خب اینها دلیل مهاجرت نمی شود اما مسئولین هم نباید به اقشار متخصص وزحمت کش بی توجه باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
با عرض معذرت اکثر پزشکان ما تفکر غربی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
کارگر و کارمند ۲۰ درصد پزشکان ۴۶ درصد؟؟ واقعا که!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
جای تامل دارد...؟
چرا قانون نمی ذارید برای پزشکان زیبایی که قبل از هر عمل زیبایی متقاضی رو بیست جلسه ارجاع بدن به روان شناس ...
نود و نه درصد کسانی که عمل زیبایی انجام می دن نیاز به روان شناس و روان پزشک دارن نه عمل زیبایی....
لعنت دو عالم بر پزشکی که بیمارش نیاز به عمل نداره و عملش می کنه و هزار برابر لعنت بر کسی که می تونه جلوی این وضع رو بگیره و انجام نمی ده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
فکر کنم شما روانشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
احسنت دقیقا حرف حساب زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
بچه بسیجی های مومن و جهادگر را در کلیه سطح جذب کنید. به والله همه چی اوکی میشه.
گزینش خوب
Iran (Islamic Republic of)
حح
۲۳:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
خواهشا ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
من با اینکه خودم بسیجی هستم

ولی اعتقاد دارم نخبگان متعهد ، ساده زیست ،غیر تجملاتی باید وارد شوند

خیلی از افراد که از اسم بسیجی و انقلابی سوء استفاده کردند و بجایی رسیدند گند زدند به همه چی

متاسفانه اسم بسیجی و انقلابی را هم خراب کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بعد بجای نجات جان مردم
بشن عامل مرگ مردم
البته الانم این سهمیه ها مسخره در علم کم نیست
اقتصادی و سیاست و فرهنگ که دستشان ببین حالت ملتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اینها که توی پویش حریفت منم اعزام شدند کسی باقی نمونده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خب با سهمه همون ها رو گرفتیم دیگه وقتی مدرک دکترا میگرن میرن خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خاک بر سرت با طرز فکرت ابله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
نگران نباشد دوسه سال دیگه مقتدای تو دستور میدهد اخوندا بروند پزشک شوند اینم حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
از اول انقلاب تمام ارگانهای کشور دستتان بوده و انجه امروز در کشور اتفاق افتاده ماحصل زحمات همین قشر محترم است دیگه بی خیال شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عزیز مگر رشته پزشکی هم بدون سهمیه کسی قبول می شود که شما چنین حرفی می زنید همون آنهایی که سهمیه ای جذب شدن دارند می روند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
بله ماهم همین نظررو داریم ولی چه میشه کردوقتی افراد دیگه درمیدان کنکور گوی سبقت رو از اونهامیبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
این حرفها در کشور ما خریدار ندارد بگذارید هر کس هر جا می خواهد برود، مردم خودشان بلدند چطور با کمبودها تطابق پیدا کنند و کنار بیایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تو اختلاسگری
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تو اجتمالا همون گوساله ای هستی که گفت: "مملکت مال ما حزب الهی است". به درونت مراجعه کن میفهمی که جای تو اینجا نیست. تو الان باید "Zoo" باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عجب!!
موضوع منافع میشه من
موضوع کشوری میشه مردم
از کیسه خلیفه خرج نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
هرکسی می‌تواند و علاقه دارد دولت محترم درهای دانشگاه را بروی زیبایشان باز بگذارد ما مزاحم پزشک محترم نمی‌شویم خوش گلدینیز گوله گوله بای.
Pakistan
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
لينفرد كمالگرايى رو به خورد مردم ايران داده اين فرهنگ مريض ما كه همه ميخوان زيباترين باشن بخدا تو امريكا طرف چاق مياد بيرون راحت براشم مهم نيس كى چى ميگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
آره درآمد من بازنشسته خیلی بالاست همه از درآمد کم دچارمشکل شدیم حیف که توان مهاجرت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
تعداد پذیرش آنها باید آنقدر زیاد باشد که کسی نتونه این حرکت انحصاری را انجام بده از طبقات مختلف اجتماعی و اقوام مختلف . نه از فرزندان گذشتگان . این رشته هم موروثی شده است. .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکی نیاز به هوشبری بالا دارد.
اینکه تعداد آنقدر زیاد شود که........ فقط نتیجه اش افزایش عوارض و مرگ و میر بیماران است.
یعنی همان اتفاقی که در موضوع اقتصاد و فرهنگ و ترافیک و خودرو سازی و ........در کشور افتاده ، در حوزه درمان و پزشکی نیز خواهد افتاد.
برای افرادی که متوجه نشدند مثال میزنم :
آقای رضا زاده قهرمان وزنه برداری جهان شد چون می‌تواند ۲۰۰ کیلو را بالای سر برد.
اما بنده میتوانم ۲۰ کیلو را بالای سر ببرم.
حالا اگر کمیته المپیک بیاید همراه با آقای رضا زاده ، ۱۰ نفر مثل من که به زور ۲۰ کیلو وزنه میزنیم را به مسابقات المپیک و جهانی بفرستد فقط و فقط نتیجه اش بی آبرویی برای ورزش وزنه برداری کشور است و هیچ حاصل دیگر ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
با احترام ب پزشکان محترم و واقعی.. اکثر اینایی ک مهاجرت میکنن، پزشک نیستن،کاسب هستن، حیف اسم پزشک ک ب اینها نسبت میدین.. اونا جون انسان براشون مهم نیس،اول پول پول پول..برا همونه میرن خارج..
پزشک داریم خارج کارمیکنه و زندگیشه، ولی انقد انسان هست ک درسال چندبار میاد ب مردم خودش مجانی خدمت میکنه..پس دیگه نگین پزشکان مهاجرت کردن..کاسبان پزشک نما مهاجرت کردن..خوش گلدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
بالاترین درامد و راحتی در جهان مربوط به پزشکان ایرانه

میتونن زیرمیزی بگیرن.میتونن از مالیات ۱۰ درصدی فرار کنن.میتونن منشی با حقوق ۱۰۰ دلار در ماه استخدام کنن میتونن فقط ۳۰ ثانیه واسه بیمار وقت بذارن.میتونن فقط پول نقد بگیرن.میتونن ۳۰ تا ۵۰ برابر کارمند حقوق داشته باشن

ولی پزشکان عزیز خارج از کشور اینجوری نیست.۴۰ تا ۶۰ درصد مالیات از حلقومتون بیرون میکشن.واسه هر بیمار باید ۲ ساعت وقت بذارید.درآمدتون هم فقط ۲ برابر کارگر و کارمند و معلمه.تشریف ببرید حمالی و شهروندی درجه ۳ در اروپا

ما انسانهای ناسپاسی هستیم
احمدشاه قاجار کلم فروشی تو سوییس رو به پادشاهی در ایران ترجیح داد
ابوالفضل عرب نیا راننده آمبولانسی در کانادا رو به سوپراستاری کشور ترجیح داد

شما هم تزریقاتی فرانسه رو به برج نشینی ایران ترجیح بدین
کلا ما ایرانیا واسه خودمون شیریم واسه خارجیا موش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
علت مهاجرت پزشکان خود مسولان و دولتی ها می دانند ارزشی بای آنان قائل نیست دولت و رسیدگی نمی کنند به امور معاش آنان از دانشجو پزشکی تا ...رسیدگی کنید ارزش قائل بشید می مانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
خب خیلی مشاغل تخصصی دیگر هم همینه
نباید پشت به وطن ومردم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
چشم تنگ دنیا دوست را فقط با خاک گور می تونی پر کنی نه چیزی دیگه

شکر خدا. مردم این روز مطالعاتشون در مورد طب سنتی و گیاه درمانی زیاد شده و تقریبا خیلی از مریضی ها را کنترل نموده اند

به امید روزی از دست این پزشک نماهای سیری ناپذیر با علم دانش در مورد طب سنتی و درمانی خلاص شویم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
باز هم می خواهی تعرفه پزشکی اضافه کنی ؟؟؟!!!

هیچ کجای دنیا پزشکان بطور نسبی از پزشکان ایران حقوق بیشتری ندارد !!!!!!

بله

در دنیای مدرن و پیشرفته درآمد مهندسان بیشتر از پزشکان است

در ایران بعکس است و بزشکان چندین ده برابر مهندسان درآمد دارند

ایران بهشت پزشکان بیسواد است

پس تو نارحت رفتن آنها نباش

چون اگه برند سریعا بر می گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
افزایش خروج پزشکان چطور این آقا به نتیجه رسیده برید مطب ها رو ببینید چقدر در روز کاسبی می کنند ما که تو رشت زندگی می کنیم در روز بسیاری از پزشکها حداقل ۵۰۰ میلیون درآمد دارند اینها اینجا پول در می آرند بدون اینکه مالیات واقعی پرداخت کنند شما یک آمار خروج از کشور در زمان عید و تابستان بگیرید ببینید چه تعداد از اینها می زند برای تفریح . درآمد اینجا تفریح اونجا. هرگز از ایران نمی زند. کجای دنیا می تونم اینقدر درآمد کسب کنند .
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۲۲:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
با سلام - مگر پزشکان تافته جدا بافته از جامعه هستند با هزینه این ملت بدبخت تحصیل می کنند و پس از دانشگاه مردم بیچاره را با آزمون و خظا موش آزمایشگاهی قرار می دهند و پس از تبحر پیدا کردن برای زندگی بهتر راهی کشورهای دیگر می شوند و تعرفه های پزشکی را هم بهانه ای برای افزایش ویزیت و خالی کردن جیب مردم کرده اند سازمان نظام پزشکی به جای خالی کردن جیب مردم بهتر است به طبابت نادذست و تشخیصها و عملهای مرگبار برخی از پزشکان از خدا بی خبر بپردازد که برای کسب ثروت وارد حرفه پزشکی شده اند نمی دانم چرا این پزشکان نمک میخورند و نمکدان می شکنند . کشور ایران بهشت پزشکان بی وجدان و کاسب است و بایستی جهت جلوگیری از مهاجرت آنان به جهت اینکه از پول این مردم پزشک می شوند تعهد های سنگین خدمت در ایران در هنگام ورود به دانشگاه از آنان گرفته شود . جا دارد از پزشکان متعهد و با وجدان که ایران را با همه مشکلاتش تنها نمی گذارند و به هموطنانشان علی رغم تحمل سختی ها خدمت می کنند تشکر کرده و دستشان را ببوسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
وقتی بیشتر افرادی که وارد این حیطه میشن از لحاظ فکری سالم نباشن، نتیجش میشه این، برای ورود افراد به دانشگاههای پزشکی یه گزینش بدرد بخوری قرار بدید تا افراد باسواد سالم برن داخل دانشگاه، نه افراد با تفکرات غربزدگی
Iran (Islamic Republic of)
صادقی خو
۲۳:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
هیچ راه حلی سالم تر از کنکور سراسری برای جذب دانشجوی پزشکی وجود نداره و مطمئن باشید پزشکان ایران جزو باسواد ترین ها و از نوابغ جهان هستند و شاید از روی احساس حرفی می‌زنید اما اگر پذیرش با مصاحبه انجام بشه قطعا خود شما هم برای درمان به همین افرادی که در کنکور از سواد بالاتری برخوردار بودند مراجعه می کنید نه افراد با که سلیقه شخصی در دانشگاه پذیرش بشن؛ در مورد مهاجرت هم، حق هر ایرانیه که اینجا درس بخونه و وقتی هم ببینه شرایطش واقعا نامساعده مهاجرت کنه و کار خلاف شرع و عرف هم انجام نداده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
میخوای به چاپ خونه بگم پونصد تا کارت سهمیه دانشگاهی برای خودتو و فک و فامیلت درست کنه تا افراد با شبیه عقاید خودت برن دکتر‌ و پزشک و مهندس بشن هر کی هم عقایدش با تو مخالف بود بره بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
چرا زمانی که تو دانشگاه‌های کشور درس میخوندند بفکر مهاجرت نبودند لااقل همانجا میخوندند همانجا هم میموندند. ضمنا با افزایش تعرفه دیگه 50 درصد جامعه نمیتونه بره دکتر. پس اگر فکر میکنن خارج درآمدشون بیشتره بفرمایند تشریف ببرن. بشرطی که اگر برگشتن دیگه اجازه طبابت نداشته باشن.
Italy
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
مگه رئیس‌جمهور تو غار زندگی میکنه که باید بهش تازه بخواین گزارش بدید تا ایشون بخواد بفهمه ؟ ماشالا سرعت عمل در حد انسان های اولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
طرف وقتی پزشک میشه فکر میکنه باید با پارو پول پارو کنه از درد مردم به خاطر همونه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تو این فکر را میکنی.
فعلا یه نماینده مجلس ، خودروی،شاسی،بلندی را دریافت کرد که یک پزشک برای خرید آن در بازار آزاد باید حد اقل پنج سال پس انداز کند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
به روباه گفتند شاهدت کیه؛ گفت دمم.
چیزی عجیبی نیست که رییس سازمان نظام پزشکی، سنگ پزشکان را به سینه بزند. عجیب این است که چرا ایشون برای منافع مردم ارزشی در نظر نمی گیرد. در حالیکه بیشتر شهرها به ویژه همه استانها و شهرهای مرزی از کمبود سرویس های پزشکی و درمانی رنج می برند، هیچ اشاره ای به این موضوع نمی کند که سالها پذیرش پایین تعداد پزسکان، بسیاری از آنها را پرتوقع و تافته جدا بافته بودن بار آورده است که هیچ کس نمی تونه بگه بالای چشم شما ابروست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
با احترامی که برای برخی از پزشکان سالم قائل هستم، اما آمار زیادی از پزشکان مخصوصا دانشجو پزشکان سودای رفتن به خارج در سر دارن تفکرات لیبرالی دارن و از لحاظ اخلاقی هم...،بنده از نزدیک شناخت دارم، باید در گزینش ها تجدید نظر کرد وگرنه خیلی زود دیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
باید شرط بگذارند که دانشجو
به شرطی می‌تواند دانشگاه دولتی
درس بخواند که در ایران خدمت کند
با پول دولت درس بخواند
بعد برود کشور دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دلت که حمایت نمی کند از دانشجو اسمش دانشگاه دولتی است وکتاب ها را باید خود دانشجو تهیه کند هرترم کتاب‌هایش بیش از یکی دومیلیون و حتی تا ۵الی ۶ ملیون هم میشه و تو هفت سال اول باید حدود ۱۵ تا ۳۰ ملیون کتاب فقط بخرد وو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
عزیزم پول دولت رو پس میدن،چیزی هست بنام خرید تعهد،همون پولی که دانشگاه آزادیا دادن رو دولتی همچا هم میدن که مدرکشون آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
دولت پولی ندارد.
پول مالیات مردم است .
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
وقتی پزشکی بخواد جایی مهاجرت کنه باید برود تسویه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عزیزم پولی که شما بهش میگید خرید تعهد اصلا در مقابل بیست سال تحصیل و استفاده از ظرفیت های کشور چیزی نیست...فقط جهت بازدارندگی هست که بخاطر ناچیز بودن بی اثر هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تو که انقدر احمقی از کلمه ای به اسم "پول دولت" استفاده میکنی چرا نظر میدی اصلا. دولت پولش کجا بود این سرمایه و نفت و درآمد مال این مردم و مملکته، یه جوری نظر میدی انگار مردم کارگر دولتن، نه دولت کارگر مردم. البته شاید تو خودت جیره خور باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دریغ لز فرد باشعوری که تامل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دانشجویان پزشکی متاسفانه اکثرا ناامید وافسرده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
واسه چی عزیزم، چرا نا امید و افسرده هستند. آینده از آن آنهاست. دریافت مبلغ 250 هزار تومانی به ازای هر ویزیت 5 دقیقه ای صرفنظر از اینکه تشخیص منجر به درمان شود یا نشود آیا کمه. یعنی آنهایی که مهاجرت میکنن فقط بخاطر کسب درآمده؟ من که بعید میدونم درآمد آنها در خارج از کشور بیشتر از داخل باشه. احتمالا بیشتر هدف صفا سیتیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
خوب دانشجویان پزشکی تغییر رشته بدهند ، یا از دانشجویشون خارج بشوند. با افسردگی از غرب ادامه ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اگه دانشجوهای پزشکی و پزشکان افسرده هستن که باید گفت کارمند و کارگر با مدارک تخصصی و کارشناسی ارشد و دکتری باید برن بمیرن دیگه ! چرا اینقد پزشکی رو بزرگ کردین؟ مگه این آقایون کیا هستن که اینقد منزلت اجتماعی بهشون میدن از ترم یک دانشگاه؟؟؟!!! چرا فک میکنین قشر کارگر و کارمند بیسوادهای جامعه هستن و پزشک ها همه فیلسوفن ؟؟؟؟؟ خیلی از قشر کارگران و کارمندان که زیر مجموعه قانون کار یا خدمات کشوری هستن مدارک معتبر تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری دارن . 90 درصد افراد فقط با این ذهنیت پزشک میشن که مردمو سرکیسه کنن و هر جور شده پول پارو کنن. کسی از پزشکان به فکر درد مردم نیست بجز ی تعداد اندک که شخصیت خاصی دارن. وگرنه پزشکان هر کاری به سر مردم در میارن که پول بیشتری ازشون بگیرن . نیازی به گزارش دروغین امثال شما توی نظام پزشکی نیست جای این حرفا قوانین خودتون رو اصلاح کنین نه اینکه اولین و آخرین راه حل رو توی افزایش افسار گسیخته درآمد پزشکان بدونین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خوب برن مهندسی بخونن. مشکل خانواده ها هستند که سال ها در گوششان از ثروت های جاری پزشکی گفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
این بی وجدانها جیبشان را در ایران پر کرده اند،تقصیر حکومت هم هست قانونی باید باشد هرکس قصد مهاجرت داردعلی الخصوص مشاغلی که در ایران بازارکاردارند اول پولهایی که خرج تحصیل و...شده پس بدهندبعدبروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
ببین چقدر فاجعست که پزشکان که در ماه حداقل یک میلیارد تومان حقوق و درآمد دارن از کشور فرار میکنن و بعد اونوقت مردم عادی چه میکشن. این کشور فقط برای دولتمردان و وزرا و نمایندگان بی خاصیت پول و درآمد و مفیده چون دستشان در خزانه ملیه و هرچی بخوان برداشت می‌کنند. ملت هم که زیر خط مستضعفین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه بعضی مسوولین سلامت جامعه براشون مهم نیست وگرنه انقدر مفت و مجانی نخبه ها رو از دست نمیدادیم
بعضی ادارات یا دانشکده ها وقتی ببینن یک فرد نخبه میخواد بیاد فوری زیرآبش رو میزنند
بعضیها هم یه گوششون درهست و یکی دروازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
بذارید مهاجرت کنند،عوضش چند برابر دانشجوی پزشکی بگیرید تا مشکل درمان و بیکاری جوانان بااستعدادمان و گرانی ویزت پزشک و شلوغی مطب ها مرتع شود .یک تیر و چند نشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
خیلی ساده و احمقی،کسانی که دارن مهاجرت میکنن نخبهای کنکور بودن و کسانی که قراره با پنج برابر ظرفیت بیان تو پزشکی امثال جنابعلین
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۳:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
شما سطح آگاهیت پایینه.
هیچ تفاوت فاحشی تو استعداد و توانایی رتبه ۵۰۰۰ با ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نیست.
دانشجوهای رشته تجربی با رتبه های ۲۰۰۰۰ هم میتونند پزشک های با استعدادی بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
اگر نخبه بودن که گول غرب رو نمی‌خوردن که مهاجرا کنن بعد دست از پا درازتر ببینن آنجا هم خبری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
انوقت بی سوادهای کند ذهنی پزشک می‌شوند که البته لایق کسانی که چنین سطح فکری دارند همان‌ها هستند. و در موضوع درمان هم همان اتفاقی خواهد افتاد که در موضوع اقتصاد و اشتغال و فرهنگ جامعه و ترافیک و آلایندگی کارخانه ها و مشکل کم آبی و تولید خودرو بنجل غیر آن آلاینده به سه برابر قیمت و دهها مشکل دیگر که حاصل بی سوادی و ناکارآمدی دست اندرکاران آنهاست! یعنی فقط،احمقها جرات دارند پیش چنان پزشکانی بروند که مثلا با معدل ۱۴ پزشک شده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
جناب دانشجو !
دانشجوی چه رشته ایی هستی ؟؟! رشته گلابی ؟!
وقتی رتبه ۵۰۰ و ۵۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ را یکی میدانی !!!!
یعنی تو کنکور داده ایی ؟؟!! یا بعدا قرار است دانشجو شویی!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مشتی نخبه فقط مال همون کنکوره، بعضیها فقط خوب تست میزنن و خوب درس میخونن. موقع کار عملی جربزه خاصی ندارن. یه سری اطبا هم که تا دوره کارورزی نمیدونن چی میخونن. تو‌شرایط کار با فشارسنج هم نمیتونن کار کنن.
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
یک پزشک متخصص و یا فوق تخصص را با دانشجو که تاره پا در عرصه دانشگاه علوم پزشکی گذاشته تازه اول راه هست یکی میکنید و مقایسه میکنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
درجواب ۲۳:۳۱
اها.اگه فرقی نداره خب کل شرکت کنندگان کنکور برن پزشکی
اصلا کاردانش و فنی و انسانی هم حذف بشه همه بشن پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
یک نتیجه مهم می توان گرفت که کل شبکه من و تو 100 نفر نبودن ولی توانستن در اغتشاشات و برنامه ریزی های فتنه های گذشته بسیار موفق عمل کنند در فریب و انحراف بعضی ها مقایسه کنید با عملکرد صدا و سیما با 5000 نیرو و کارشناس و برنامه ساز و تجهیزات فراوان متوجه میشید چقدر ضعف در رسانه ملی است با آن بودجه عظیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
چون پول دارن میتونن مهاجرت کنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
نگران نباشید برمیگردن،هیچ جا مثل اینجا درآمد زا نیست برای پزشکانی که مالیاتشونم نمیدن،البته پزشکان خوب رو جدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۰:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
به جای این حرف های بیهوده ظرفیت هارو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
ایران کلا نابود شده‌ سرتاسرش احتیاج به تأمل دارد. ولی کار از این حرفها گذشته. دیگه راه اصلاحی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
با پول بیت المال درس نیخونن، کشور هزینه نیده به اینها، پزشک میشن و فرار میکنن خارج! حرومشون باشه