آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان البرز برای مهار خطر باد، برف و یخبندان

در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مخاطرات جوی پیش رو ناشی از بارش برف توام با یخبندان و باد شدید در البرز تمام دستگاه های اجرایی این استان تا جمعه ۱۳ بهمن در آماده باش خواهند بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری البرزگفت: هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، پلیس و نیروهای مردمی برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی و مهار خطرات ضروریست.

مهدی مهرور گفت: بر این اساس و به منظور مقابله با خطرات سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکت های خدماتی آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای ضروریست.

وی به مردم هشدار داد از تردد در محل های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی و دستگاههای شهرستانها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، مرغداریها و دامداریها، خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها به عمل آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.