خداجو:

فارس با قدرت در عرصه رقابت‌های جام پرچم و جام یاریگران زندگی حضور یافت

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه در رقابت‌های سال گذشته جام پرچم استان توانست با ۵۴۰۸ تیم ورزشی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: امسال نیز فارس با قدرت در عرصه این رقابت‌ها و جام یاریگران زندگی حضور یافت.

عبدالرحیم خداجو در آیین افتتاحیه «جام پرچم، جام یاریگران زندگی» با حضور سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شهر شیراز برگزار شد ضمن یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید ولایت مدار استان فارس به خصوص شهدای ورزشکار و شهدای عشایر، گفت: ورزشکاران سرمایه‌های اصلی کشور در همه بخش‌ها به خصوص عرصه ورزش هستند.

او افزود: امروز شهر شیراز میزبان ورزش‌های روستایی و عشایری استان است و دو جام «جام پرچم، جام یاریگران زندگی» طرح‌های خوب وزارت ورزش بوده که با حمایت‌های از سال گذشته طراحی شد و اکنون شاهد برگزاری این دو رویداد ورزشی فاخر در کل کشور ویژه ورزشکاران روستایی و عشایری هستیم.

خداجو با بیان اینکه در رقابت‌های سال گذشته جام پرچم استان فارس توانست با ۵۴۰۸ تیم ورزشی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد، تاکید کرد: امسال نیز فارس با قدرت در عرصه این رقابت حضور دارد و ثبت نام تیم‌های استان را رقابت استانی و کشوری در پیش خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در خصوص جام یاری گران زندگی نیز گفت: امروز افتتاحیه این جام در ۴ رشته تنیس روی میز، کاراته، شطرنج و دارت برگزار شد تا ورزشکاران عشایری و روستایی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

این مقام مسئول، جام پرچم و جام یاریگران زندگی را حرکت نو و پسندیده از سوی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد که طی سال‌های آتی ادامه خواهد داشت و هدف از برگزاری دو جام در اصل غنی سازی اوقات فراغت در تمامی نقاط استان به خصوص روستا‌های دور دست عنوان کرد.

او افزود: امید به زندگی، مشارکت جوانان در عرصه ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی از خصوصیات بارز این دو جام فاخر ورزشی بوده که به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

خداجو در پایان سخنان خود از دست اندرکاران جام پرچم و جام یاریگران زندگی به ویژه پرسنل اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های روستایی و عشایری استان فارس تقدیر و تشکر کرد.

سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم گفت: امروز هدف گیری طرح‌های وزارت ورزش و جوانان به سمت رفع خلاء‌ها و رفع نیاز‌ها است بنابراین دو رویداد ورزشی جام پرچم و جام یاری گران زندگی در راستای بروز استعداد اهالی روستا و عشایران کشور برنامه ریزی و اجرا شد.

او افزود: جوانان روستایی دارای انرژی سرشار و توانایی هستند بنابراین وظیفه ما فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای بروز نبوغ جوانان عشایری و روستایی است و این دو جام ورزشی در کشف استعداد‌ها و درونداشت جوانان موثر خواهد بود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری جام پرچم و جام یاریگران زندگی پرداخت و اظهار کرد: هدف از برگزاری این دو رخداد مهم، رعایت عدالت در تمامی سطوح جامعه و شناسایی استعداد‌های روستاییان و عشایر است از این رو امیدواریم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار