شناسایی بیش از ۶۰۶ هزار بیمار مبتلا به فشار و قندخون در آذربایجان‌غربی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰۶ هزار و ۴۹۰ بیمار مبتلا به فشار و قند خون در قالب اجرای پویش ملی غربالگری در استان شناسایی شدند.

احسان ریخته‌گر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اتمام اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در استان، گفت: در طول این طرح یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۱۷۹ نفر در استان به جز شهرستان خوی که دانشکده منحصر به خود را دارد، همگام با اجرای پویش ملی سلامت در خصوص فشارخون و دیابت غربالگری شدند.

وی اضافه کرد: در این غربالگری، ۴۳۵ هزار و ۷۷۳ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۱۷۰ هزار و ۷۱۷ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی ادامه داد: برای بررسی وضعیت سلامت مردم استان در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون تمامی نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی و مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان بسیج شده بودند که از این رو قدردان همه آن‌ها هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این غربالگری به صورت رایگان انجام شد، افزود: جمعیت هدف این طرح، ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۶۹ نفر بالای ۱۸ سال بود که با وجود پیش بینی ۷۰ درصدی، ۸۲.۵ درصدی مردم استان در آن مشارکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.