گاردین: حزب کارگر انگلیس نگران از دست دادن حامیان مسلمان خود است

حزب کارگر انگلیس به طور فزاینده‌ای نگران است که به خاطر موضع خود در قبال فلسطین و جنگ غزه، حمایت خود را در میان قشر مسلمان از دست داده باشد.

روزنامه گاردین به نقل از منابع آگاه می‌گوید مقامات ارشد حزب کارگر انگلیس در بحبوحه نگرانی پیرامون از دست دادن حمایت حزب در میان قشر مسلمان، تعدادی نظرسنجی در سراسر کشور برگزار کرده و در حال ایجاد گروه‌های بررسی هستند.

به گزارش این روزنامه، حزب کارگر به طور فزاینده‌ای نگران است که به خاطر موضع خود در قبال فلسطین و جنگ غزه، حمایت خود را در میان قشر مسلمان از دست داده باشد.

یکی از نمایندگان ارشد حزب کارگر می‌گوید: «مسلمانان نه تنها عمده حامیان حزب ما را تشکیل می‌دهند، بلکه از نظر جغرافیایی نیز در شهر‌های کلیدی زندگی می‌کنند و انتخاب نماینده از این مناطق برای ما حائز اهمیت است».

گفتنی است، جنگ غزه برای رهبر حزب کارگر بحران مهمی ایجاد کرده است. استارمر در ماه اکتبر در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که اسرائیل حق دارد از جریان آب و برق به غزه جلوگیری کند. هرچند او بعدا این موضع‌گیری را تغییر داد، اما وقتی از درخواست آتش‌بس خودداری کرد، مجددا خشم بسیاری از حامیان خود را برانگیخت. تنش‌ها بعدا بالا گرفت و ۵۶ نماینده حزب کارگر ضمن سرپیچی از دستورات او، به طرح حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام رای دادند که صراحتاً خواستار آتش بس شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار