اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی

هیأت استانی بررسی انتخابات برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات مجلس در خراسان جنوبی برپا شده و در آن زمینه تبلیغات بر اساس عدالت بین نامزد‌ها فراهم شده است.

طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در قانون جدید انتخابات آمده است که می‌بایست یک هیئت در استان‌ها تحت عنوان هیئت استانی بررسی انتخابات تشکیل شود که این اقدام در استان صورت گرفته است.

او افزود: این هیئت برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخابات است تا نامزد‌ها بتوانند به طور یکسان و عادلانه از بستر فراهم شده برای تبلیغات استفاده کنند که یکی از شاخص‌ترین این بستر‌ها را صدا و سیما‌ی استان با راه‌اندازی ۴ کانال مختص تبلیغات نامزد‌ها انجام داده است که حتی فرصت مناظره برای نامزد‌ها در این کانال‌ها فراهم شده است و نامزد‌های متقاضی می‌توانند در زمان تبلیغات که ۳ تا ۹ اسفند است برنامه ضبطی خود را در کانال حوزه انتخابیه خود پخش کنند.

طالبی بیان‌کرد: همچنین کمیته اطلاع رسانی برپا شده است که در آن اخبار، اقدامات و اطلاعات مربوط به انتخابات به مردم و وزارت کشور انعکاس داده می‌شود و همچنین کارگروه محتوایی برای انعکاس محتوا‌های انتخاباتی تشکیل شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: کمیته پشتیبانی نیز وظیفه تأمین تجهیزات لازم برای انتخابات را دارد که در آن به طور مثال تعیین شده است که برای هر شعبه اخذ رأی در زمان انتخابات ۵ خودرو لازم است که بخشی از این نیاز را از طریق خودرو‌های فرمانداری و مابقی آن را با استفاده از خودرو‌های اجاره‌ای تأمین می‌کنیم.

او عنوان‌کرد: از مرداد امسال بررسی معایب انتخابات دوره‌های قبل احصا شد و یکی از مواردی که با آن برخوردیم این بود که برخی از شعب آنتن دهی خوبی نداشتند؛ مشکل رفع و هم‌اکنون هیچ شعبه ثابت اخذ رأی وجود ندارد که فاقد آنتن دهی موبایل باشد.

طالبی تصریح کرد: در بحث اقدامات فنی و تأمین نیروی فنی نیز از دستگاه‌های دیگر کمک گرفته‌ایم و در هر فرمانداری ۲ تا ۳ نیروی فنی داریم که اگر در زمان انتخابات با مشکل فنی مواجه شدیم در کمترین زمان ممکن مسئله رفع شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: به طور کلی ذیل ستاد انتخابات ۷ کمیته اجرایی داریم که برنامه‌های تمام کمیته‌ها آغاز شده و کمیته آموزش موثرترین کمیته ستاد انتخابات است و آموزش تمام افراد از جمله بالاترین مقام در استانداری تا افرادی که بر سر صندوق‌های اخذ رأی می‌ایستد انجام شده و یا در حال انجام است تا هیچ خللی در هیچ یک از شعب اخذ رأی در استان ایجاد نشود، زیرا هر یک از شعب به کل نظام برمی‌گردد و دشمن برنامه‌ریزی کرده تا به بحث انتخابات آسیب رسانده و آن را بی اهمیت جلوه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.