شناسایی صفحات و کاربری‌های جعلی در اردبیل

دادستان مرکز استان اردبیل گفت: صفحات و کاربری‌های جعلی و تقلبی در فضای مجازی در استان اردبیل شناسایی و به دادستانی معرفی شوند.

جلال آفاقی با تبیین نقش رسانه، روشنگری و ارتقای همدلی و وحدت در جامعه را از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها دانست.

دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به انتخابات پیش‌رو، آن را به‌عنوان مهمترین رویداد سال دانسته، اظهار داشت: جهاد انتخاباتی، مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است.

 او از انتخابات به مظهر اقتدار کشور، تعبیر نموده، وحدت همیشگی آحاد مردم را مایه نقش‌برآب شدن نقشه‌های شوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده دانست.

دادستان اردبیل، با بیان اینکه مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها و اشکالات موجود نباید موجب غفلت از دستاوردها باشد، امیدآفرینی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم با تبیین اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های صادقانه توسط رسانه‌ها را خواستار شد.

آفاقی با اعلام حمایت دادستانی از انتقادات سازنده و تاکید به مطالبه‌‌گری اصحاب رسانه به عنوان مدعی‌العموم دوم جامعه، مرز و تفاوت انتقاد با تخریب یا تشویش اذهان عمومی و نشراکاذیب را یادآور شده، از خبرنگاران خواست؛ بیش از پیش حرمت و آبروی اشخاص را خط قرمز خود قرار دهند و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تلاش نمایند.

او همچنین در ادامه به اصلاحیه قانون انتخابات و نوآوری‌های اعمال شده اشاره کرده، انتخاب ضابطین خاص قضایی از اعضای هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان و پیش‌بینی ستادهای تبلیغاتی مجازی را از جمله نوآوری های قانون جدید خواند.

آفاقی با ارائه گزارشی از اقدامات تشکیلات قضایی در ارتباط با انتخابات، صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را ماموریت مهم دادستان‌های استان اعلام کرده، از برخورد جدی و قاطع با هرگونه جرایم مرتبط با برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد.

دادستان اردبیل با توصیه به کاندیداها نیز افزود: داوطلبان قانون‌شکن و هنجار‌شکن صلاحیت قانون‌گذاری را ندارند و در هر مرحله از جریان انتخابات و با وجود اخذ صلاحیت اولیه، چنانچه ضوابط و مقررات و مسائل قانونی را رعایت نکنند، نسبت به بررسی مجدد صلاحیت آنها از سوی دادستانی اقدام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار