دستگیری کلاهبرداری تلفنی از شهروندان سمنانی

عامل کلاهبرداری تلفنی از شهروندان سمنانی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی همراه اول دستگیر شد.

 سرهنگ محمد رضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به وصول چندین فقره پرونده مشابه با عنوان کلاهبرداری تلفنی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و مشخص شد فردی با تماس با شهروندان و با سوء استفاده از سادگی و اعتماد آن‌ها به بهانه برنده شدن در قرعه کشی اپراتور همراه اول، اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت و حساب بانکی را خالی کرده است.

وی افزود: تحقیقات نشان داد این فرد مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری و این پول‌ها را با چند بار جابجایی به حساب یک شخص واریز کرده است.

به گفته سرهنگ فدائیان، با رصد حساب بانکی مورد نظر و استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی محرز شد مردی با سواستفاده از مدارک هویتی و بانکی یک خانم معتاد سابقه دار اقدام به خرید سکه و طلا کردهاست که با تلاش کارشناسان سایبری پلیس این فرد در یکی از شهرستان‌های استان تهران دستگیر با قرار وثیقه ۱۱ میلیارد ریالی روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها با اشاره به اینکه تلاش برای کشف سایر جرایم احتمالی توسط متهم و بازگرداندن پول مالباختگان ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک مشابه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار