کاخ سفید: مذاکرات برای توافق جدید با حماس پیشرفت داشته است

کاخ سفید اعلام کرد مذاکرات برای رسیدن به توافق جدید برای آزادی سایر اسرا میان اسرائیل و حماس و نیز وقفه در جنگ پیشرفت داشته است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در هواپیمای ایر فورس وان ریاست جمهوری آمریکا گفت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در واشنگتن دی‌سی دیدار و درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق جدید با حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا گفتگو کرد.

وی افزود: سالیوان با نخست‌وزیر قطر دیدار کرد تا درباره تلاش‌های مداوم برای دستیابی به توافق جدید آزادی اسرا گفتگو کند و گفتگو‌ها برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس، پیشرفت داشته است.

کربی تصریح کرد: او همچنین امروز با خانواده‌های آمریکایی‌هایی که هنوز در بازداشت حماس هستند دیدار خواهد کرد. ما می‌خواهیم شاهد کشور فلسطینی باشیم و برای رسیدن به آن باید کار‌های زیادی انجام دهیم.

این سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «ما فرصتی را برای توقف طولانی جنگ در غزه می‌بینیم که امکان آزادی گروگان‌ها رامی دهد.»

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام داشت که مذاکره‌کنندگان در تلاش برای آزادی اسرای در دست حماس، «چارچوبی» بدست آورده اند که می‌تواند به توافق نهایی منجر شود. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که هنوز "کار زیادی" برای نهایی کردن یک توافق آزادی گروگان‌ها باقی مانده، اما "مذاکرات بسیار خوبی با قطری‌ها، مصری‌ها و اسرائیلی‌ها" صورت گرفته است.

مقامات آمریکایی همچنان امیدوارند که به یک توافق جدید برای آزادی سایر اسرا که شامل توقف طولانی مدت جنگ غزه می‌شود، دست یابند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را برای گفتگو در مورد طرحی که شامل آزادی مرحله‌ای تمام اسرای باقی‌مانده در غزه همراه با تعلیق دو ماهه جنگ می‌شود، به پاریس فرستاده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای آزادی سایر گروگان‌ها به توافق رسیدند.این توافق شامل آزادی گروگان‌های آمریکایی و اسرائیلی باقیمانده می‌شود که به صورت مرحله‌ای است و ابتدا زنان و کودکان آزاد می‌شوند. این توافق همچنین شامل توقف‌های مرحله‌ای در جنگ و ارسال کمک به غزه و تبادل اسرای فلسطینی است و امروز پیش نویسی از این توافق به حماس ارائه می‌شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که در واشنگتن به سر می‌برد، نیز گفت: مذاکراتی که روز یکشنبه در پاریس پایتخت فرانسه در خصوص توافق احتمالی مبادله اسرا بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام شد، شاهد پیشرفت بوده است و دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند تا به معادله‌ای برای پایان دادن همیشگی به نزاع برسند.

وی تصریح کرد: دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند تا به معادله‌ای برای پایان دادن همیشگی به نزاع برسند. دوحه یک طرف درگیری نیست، بلکه یک میانجی است و بر خلاف آنچه برخی می‌گویند نفوذی بر جنبش حماس ندارد. معتقدم که ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ممکن است به آتش‌بس دائمی در آینده بینجامد، و این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.

به گفته نخست وزیر قطر، دوحه پیشنهاد‌ها را به جنبش حماس ارائه خواهد کرد و امید دارد که این جنبش با آن‌ها موافقت کند، زیرا این تنها راه توقف جنگ و بازگشت اسیران است. توقف جنگ دیگر تنها یک خواسته فلسطین نیست، بلکه یک خواسته منطقه‌ای است.

برچسب ها: کاخ سفید ، حماس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
انشالاه صلح بشه مردم غزه راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
کاخ سفید خنده داره دلش واسه اسرا سوخته یک حرف مضحک اونم کردی بابا اینا نقشه دارن یک دفعه عراقی‌ها رو گفتن کنار تعلیق بهشون حمله نکنید گفتن چشم تبادل اسرا بدون آتش بس دائم میگید چشم چی شده انقدر به حرف آمریکا گوش می‌دادیم ودایه دلسوزتر از مادر شدن این بیشرفان وقاتلان که کردی بیشرف تو مصاحبه مگه نگفت ما نسل کشی در غزه ندیدیم حالا حرف کردی رو تیتر میکنید پس دشمن قدیمی حرفش سنده ودوست ما شده نه آقا دشمن قدیمی نه حرفش سمده نه دوست ماست اینا یک نقشه بلند بالا برا همه شما رزمندگان وایران دارن در این ایام تنفس هر چی تا الان گفتیم درست در آمد خدا به داد همه برسه .
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
بیچاره از ابرقدرتی برایتان همین مانده که با یک گروهگ کوچک مذاکره و از پیشرفت مذاکره با او ذوق زده شودید و این تاوان سیاست های اشتباهی است که در برابر جبهه سازش کار عرب که حاضر شده بود فقط و فقط با دریافت دو درصد از خاک فلسطین اسراییل را به رسمیت بشناسدمه باشد اینک باید با چراغی فانوسی دنبالشان بگردید نوش جانتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
نظر نهایی نظر حماس مقتدر است
آخرین اخبار