سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دنیا به سمت نظام نوین چند قطبی حرکت می‌کند

کارشناس منطقه گفت: دنیا به سمت نظام نوین چند قطبی و چند محوری حرکت می‌کند.

سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با تهدید ایران توسط آمریکایی ها  اظهار کرد: آمریکا با حضورش در منطقه و حمایتش از نسل کشی مردم غزه، ماجراجویی در دریای سرخ و جلوگیری از تمام قطعنامه ها و بیانیه‌های سازمان ملل و شورای امنیت برای جلوگیری از آتش بس مسبب ناامنی و تنش و آشوب و عملیات تروریستی در منطقه شده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که مردم منطقه و محور مقاومت هر کدام متناسب با وضعیت امنیتی و میدانی و اجتماعی و  سیاسی،  امکانات نظامی خود را برای مقابله با این تجاوزات آماده می کنند.

سید افقهی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم هیچ دخالت مستقیمی در اقدامات حلقه‌های محور مقاومت از یمن و لبنان و سوریه و عراق تا داخل فلسطین ندارد، اما حمایت می‌کند. همانگونه که اکنون رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکایی‌هاست و به هر جهت این که هر اقدامی که بر علیه جنایت‌ها و خودکامگی آن‌ها و ماجراجویی و ناامنی منطقه توسط آمریکایی‌ها می‌شود و عکس العمل مردم منطقه را در پی دارد به ایران نسبت دهند حرکت بیهوده و بی اساسی است.

وی تاکید کرد: آتچه که در منطقه برج ۲۲ صورت گرفت عکس العمل تجاوزات آمریکا بر علیه مقاومت اسلامی و حشدالشعبی عراق بوده است و بنابراین باید منتظر چنین عملیات‌هایی باشند.  منطقه پایگاه التنف هم منطقه‌ای بسیار خطرناک است و به لحاظ موقعیت استراتژیکی نقطه مثلث مرزی عراق و اردن و سوریه است .

وی ادامه داد: آمریکایی ها این منطقه را به شعاع ۵۰ کیلومتر برای خود به عنوان حریم مشخص کرده اند و هر کس چه هوایی و چه زمینی از این منطقه عبور کند آمریکا با آن برخورد می‌کند و لذا این حمله اخیر پهپادی سیلی محکم بر صورت آمریکاست که دست از تجاوزات خود بردارد وگرنه دست مقاومت به همه امکانات شما و پایگاه‌های شما خوهد رسید و به قول رهبری زمان بزن در رو تمام شده است.

سید افقهی ادامه داد : شما زمانی که فرمانده تیپ ۱۲ حزب الله را شهید می‌کنید انتظار دارید مقاومت اسلامی از خود عکس العمل نشان دهد. آن ها اکنون محموله جدید اف ۱۶ و اف ۳۵ و سلاح‌های تازه را به صهیونیست‌ها اهدا می‌کنند. آمریکایی‌ها نه به ندای حق طلبانه مردم پنج قاره توجه می‌کنند نه به مظلومیت مردم غزه و نه به دادگاه لاهه و محکومیت‌های سازمان ملل توجه‌ نمی‌کنند. مگر می‌شود که آن‌ها هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و با عکس العمل گروه های مقاومت مواجه نشوند.

وی گفت: اکنون دنیا به سمت نظام نوین چند قطبی و چند محوری حرکت می‌کند. این‌ها جوانه‌های این نظم است که در آمریکای لاتین و اروپا و قاره آفریقا بر علیه خودکامگی آمریکایی ها شروع شده است و در منطقه ما نیز آغاز آن را می‌بینیم و بنابراین باید در این مقیاس این تحولات را مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس بین الملل گفت: آمریکایی‌ها ممکن است ضربه بزنند و اعلام کردند که می خواهند ضربه بزنند و اکنون هم در حال هدف گذاری برای ضربه‌های خود هستند اما موضع مشخص آن است که حمله‌ای که بر علیه آمریکایی ها انجام شده است حمله و ضربه دردناک و مهمی بود و برای اولین بار کاخ سفید اعلام کرده که سه نفر کشته شده اند و چندین نفر هم مجروح شده اند.

وی افزود: اعلام کرده اند که می‌خواهند برخی از اهداف خود را بزنند، اما در داخل آمریکا به بایدن توصیه می‌کنند که نباید فریب نتانیاهو را خورد. چرا که این فرد به دنبال آن است که پای آمریکا را برای نجات خود به جنگ منطقه‌ای بکشاند.

سید افقهی گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نزدیک است و در نظرسنجی‌ها رای‌های دولت او در حال ریزش است، اما اطرافیان بایدن افراد مسیحی صهیونیست مانند جیک سالیوان و  بلینکن هستند و این‌ها بایدن پیر را برای توسعه جنگ تحریک می‌کنند و باید ببینیم که چه اتفاقی در آینده رقم خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
عمرا آمریکا قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
قطب شمال و قطب جنوب
آخرین اخبار