۸۹ طرح کشاورزی آماده بهره‌برداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۹ طرح کشاورزی در استان آماده بهره‌برداری شد.

حسین برزگر اظهار داشت: ۸۹ طرح کشاورزی در استان برای بهره‌برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی آماده است که برای اجرای این طرح‌ها سه هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد:با بهره‌برداری از این تعداد طرح در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال‌ زمینه اشتغال چهار هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

برزگر به آغاز عملیات اجرایی هفت طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه فجر سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: در هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در استان فراهم شد.

وی برنامه‌ریزی برای رشد تولید متناسب با رشد جایگزین مطلوب جمعیت در سال جاری را ۲.۵ درصد دانست و یادآور شد: این هدف با توجه به بارندگی‌ها و تکمیل زنجیره‌های ارزش تولیدات بخش کشاورزی بیش از چهار درصد افزایش داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداران بخش کشاورزی را ۸۳ هزار نفر دانست و اظهار داشت: تعهد اشتغال یک‌سال گذشته در استان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تاکنون ۹۱ آن در سامانه رصد ثبت شده است و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال محقق می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه الگوی کشت گفت: بیش از ۹۳ درصد برنامه الگوی کشت در استان محقق شده و برنامه جهش تولید در دیمزار‌ها از موضوعاتی است که سال گذشته با ۳۰ هزار هکتار آغاز شده است.

برزگر برنامه‌ریزی سال جاری الگوی کشت را ۶۰ هزار هکتار اعلام و تاکید کرد: ۹۸.۳ درصد از قرارداد‌ها با کشاورزان بسته شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در دهه فجر سال‌جاری مساحت گلخانه‌های استان به ۱۰۰ هکتار می‌رسد، البته بیش از ۶۰ هکتار گلخانه در استان در حال احداث است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزون‌بر ۷۰ هزار هکتار برابر ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری مجهز شده و ۲ هزار هکتار دیگر در حال اجرا است.

وی یادآور شد: برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای ۱۹ مجتمع دولتی و ۲۶ مجتمع گلخانه‌ای خصوصی در مجموع به مساحت یک‌هزار و ۳۹۵ هکتار مجوز گرفته که ۲۳ مجتمع خصوصی در حال احداث است.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به برنامه احداث ۴۳ مجتمع دامپروری برای ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مطالعات مربوط به ۱۵ مجتمع دامپروری به مساحت ۳۶۰ هکتار آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۷۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به دولت گذشته گفت: تسهیلات بخش کشاورزی نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.