انتشار اسامی کاندیدا‌ها قبل از یکم اسفند تخلف است

طبق جدول زمان‌بندی دوازدهمین دوره انتخابات، اسامی نهایی داوطلبان مجلس، یکم اسفندماه منتشر می‌شود، بنابراین اقدامی خارج از جدول زمان‌بندی مورد تایید نبوده و مصداق تخلف است.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان همدان با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه به یازدهم اسفند و موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم، شور و هیجان انتخابات بیشتر شده و عطش منابع خبری و اطلاع‌رسانی برای ارائه اطلاعات در این زمینه نیز بیشتر می‌شود.

احسان مطهری‌زاده گفت: در این بین شیطنت افرادی هم برای آن که به خبر خود ضریب داده و یا اعتبار آن را افزایش دهند، موجب می‌شود پای این لیست عناوینی همچون "فرمانداری همدان" و یا "ستاد انتخابات شهرستان همدان" درج کنند که به اطلاع می‌رسانیم هیچ خبر و اطلاعیه‌ای با نام "فرمانداری همدان"، "ستاد انتخابات" و یا عناوین مرتبط دیگر، در صورتی که از مسیر رسمی آن در فضای مجازی منتشر نشود، مورد تایید نیست.

او گفت: کانال رسمی فرمانداری همدان به آدرس https://eitaa.com/hamedan در پیام‌رسان ایتا و در بستر اینترنت با نشانی
https://www.ostan-hm.ir/governorates/hamedan مورد تایید است و جز این مسیر‌ها نباید به منبع دیگری اعتماد شود.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: اخبار و اطلاعاتی که توسط مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی منتشر می‌شود، نیز با مسئولیت آن رسانه، اعتبار دارد و لذا به کانال‌ها و رسانه‌های غیر رسمی توجه نشود.

مطهری زاده خطاب به مخاطبان گفت: به اطلاعات و آماری که خارج از ضابطه رسمی و متناقض با زمان‌بندی اعلام شده انتخابات، منتشر می‌شود توجه نکرده و آن را در جای دیگری نیز منتشر نکنید.

او گفت: در شرایطی که هنوز مهلت قانونی برای تایید، رد صلاحیت و انصراف داوطلبان انتخابات وجود دارد انتشار اسامی به انگیزه پخش شایعه و یا تبلیغات زودهنگام صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: طبق جدول زمان‌بندی دوازدهمین دوره انتخابات، اسامی نهایی داوطلبان مجلس، یکم اسفندماه منتشر می‌شود، بنابراین هیچ اقدامی خارج از جدول زمان‌بندی مورد تایید نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.