افزایش ۱۹ درصدی صادرات کالا از خراسان‌شمالی به لحاظ وزنی

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا در ۱۰ ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

 عباس باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون و ۱۹ هزار دلار در ۱۰ ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

او گفت : هزار و ۹۰۵ فقره اظهار نامه صادراتی هم در گمرک استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش دارد.

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: کالا‌های خراسان شمالی به ۱۸ کشور صادر شده است و در استان بیش از ۳۰ شرکت در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.

باقری گفت : عمده کالا‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی و گرانول است و بیشتر کشور‌های هدف صادراتی شامل ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا و عراق است.

او درباره واردات کالا به خراسان شمالی گفت: درسال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۱۰۱ هزار دلار از طریق گمرک به استان وارد شده است.

باقری با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صدور اظهارنامه برای واردات کالا، افزود: این میزان کالا در قالب صدور ۱۴۲ فقره اظهارنامه به استان وارد شده و بیشتر کالا‌های وارداتی شامل مواد اولیه خط تولید، ماشین آلات و مواد مورد نیاز خط تولید کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی، چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم و ماشین آلات قالب گیری است که بیشتر از کشور‌های چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شده است.

باقری گفت: درآمد گمرک استان در ۱۰ ماهه امسال حدود یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش دارد.

او گفت: گمرک استان امسال بیش از ۶۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه برای متقاضیان صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و ۲۵۱ درصد رشد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.