درگیری لفظی «جان کربی» با خبرنگار الجزیره

یکی از مقامات کاخ سفید هنگامیکه خبرنگار الجزیره از میزان محبوبیت اقدامات اخیر بایدن پرسید، عصبانی شد و سوال او را احمقانه خطاب کرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با خبرنگار الجزیره درباره محبوبیت اقدامات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور در خاورمیانه وارد درگیری لفظی شدیدی شد.

براساس گزارش القدس العربی، در کنفرانس مطبوعاتی دیروز دوشنبه، کیمبرلی هالکت، خبرنگار الجزیره برای گرفتن جواب از کربی در مورد اینکه آیا بایدن حق دارد بدون موافقت کنگره به یمن حمله کند یا خیر؟ پا فشاری کرد.

کربی در پاسخ گفت که بایدن بر اساس ماده دوم قانون اساسی این اختیار را دارد که چنین اقدامات نظامی را آغاز کند و در ادامه مدعی شد: ما جنگی را با یمن آغاز نمی‌کنیم و به دنبال جنگ با ایران نیستیم. کاخ سفید قانونگذاران را از هر گونه اقدامات انجام شده مطلع خواهد کرد.

با این حال، زمانی که هالکت ادامه داد، کربی به وضوح ناراحت به نظر می‌رسید، او گفت: «آیا وقت آن نرسیده که مردم آمریکا را مطلع کنیم؟ با توجه به اینکه مردم آمریکا از اقدامات بایدن راضی نیستند».

کربی در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم مردم آمریکا از حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خوشحال نیستند. من همچنین فکر می‌کنم که آن‌ها از دیدن کشته شدن سربازان آمریکایی در پایگاهی در اردن خوشحال نیستند.

وقتی هالکت پرسید که آیا محاسبات سیاسی پشت اقدامات بایدن وجود دارد یا خیر، اوضاع بین این دو بالا گرفت. خبرنگار الجزیره در این خصوص گفت: آیا رئیس جمهور وقتی همه این گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد، به نظرسنجی‌های (انتخاباتی) خود نگاه می‌کند؟

کربی در حالی که سرش را تکان می‌داد، پاسخ داد: این یک سوال احمقانه است. رئیس‌جمهور به نظرسنجی‌ها نگاه نمی‌کند یا تقویم انتخاباتی را در نظر نمی‌گیرد.

 هالکت حرف او را با یک سؤال قطع کرد و پرسید: آیا او به احساس آن‌ها (مردم آمریکا) درباره جنگ غزه نگاه نمی‌کند؟

کربی گفت: اجازه بدهید به این سوال پاسخ دهم. او در حالی که برای محافظت از نیرو‌های ما در خشکی و کشتی‌های ما در دریا کار می‌کند به محاسبات سیاسی، نظرسنجی‌ها یا تقویم انتخاباتی نگاه نمی‌کند. هر مطلبی بر خلاف آن توهین آمیز است.

خبرنگار دوباره پرسید: آیا (بایدن) به نظرسنجی‌های مربوط به اینکه آیا مردم آمریکا خواهان درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هستند هنگام سنجش فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی، نگاه می‌کند؟  در حالی که خبرنگار سعی می کرد به مجموعه سوالات خود ادامه دهد، کربی با گفتن این جمله «خانم، خانم، اجازه دهید من شما را همین جا متوقف کنم.» مانع او شد.

این درگیری پس از مداخله کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، متوقف شد و او خواست که دو طرف این بحث را رها کنند و سراغ خبرنگار دیگری رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خودش احمق است
آخرین اخبار