واکسیناسیون دام های سنگین مناطق مرزی خرمشهر

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر گفت : واکسیناسیون دام های سنگین مناطق مرزی خرمشهر با هدف جلوگیری از شیوع بیماری های دامی انجام شد.

کاظم داودی رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر گفت: بیش از سه هزار راس دام سنگین در مناطق مرزی با کشور عراق تحت پوشش واکسیناسیون لمپی اسکین قرار گرفت.

به گفته او در قالب این طرح واکسیناسیون دام های سنگین، ۳۰ واحد اپیدمیولوژیک روستایی در بازه زمانی ۴۵ روزه توسط اکیپ‌های دولتی دامپزشکی شهرستان بصورت رایگان با پوشش صد در صدی ایمن سازی شد.

این مسئول با بیان اینکه اینکه بیماری لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است و بیشتر از طریق نیش حشرات ناقل منتقل می‌شود گفت: این بیماری با تشکیل ندول‌های جلدی در سطح بدن دام مشخص می‌شود که می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد کند.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر افزود: با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است، پوشش ایمنی در جمعیت دامی قبل از شروع فصول گرم جهت ایمن سازی دام‌ها انجام می‌شود.

او همچنین انجام واکسیناسیون به موقع، ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه‌های دامی و جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری‌ها را از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری لمپی اسکین عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.