تربت‌حیدریه فاقد شورای هماهنگی فضای مجازی است

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: به دلیل فقدان شورای هماهنگی فضای مجازی شاهد رشد افسار گسیخته شبکه‌های اجتماعی در تربت‌حیدریه و برخی تبعات آن در فرهنگ رفتاری شهروندان هستیم.

سرهنگ رضا زاهدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: طبق قانون باید کارگروهی در این زمینه در زیرمجموعه فرمانداری ایجاد شود که حتی در قالب یک کارگروه زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی نیز، تاکنون فعالیت نداشته است.

وی گفت: ایجاد چنین شورایی نیازمند همت عمومی همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی این خطه است تا زمینه فعالیت قانونمند شبکه‌های اجتماعی در قالب یک چارت تشکیلاتی منسجم و شناسنامه‌دار، تداوم یابد.

زاهدی اضافه کرد: امروز فضای مجازی در همه حوزه‌ها کاربردی شده، اما متاسفانه خیلی از ارگان‌ها و سازمان‌ها از قدرت این فضا غافل شده اند و شاهد هستیم که معاندان نظام در این فضا روی فکر و ذهن مردم کار می‌کنند.

رییس پلیس فتای تربت‌حیدریه با بیان اینکه فضای مجازی این خطه نیازمند ساماندهی است، گفت: تحقق این مهم منوط به همکاری و هم‌اندیشی مسوولان و اصحاب رسانه رسمی و دارای مجوز است.

Play

۰۰:۰۰
-۰۱:۰۶
Unmute
Settings
PIP
Enter fullscreen
Download
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز در ادامه این نشست راه اندازی این کارگروه را مستلزم کار کارشناسی عنوان کرد و گفت: قبل تشکیل کارگروه با حضور مسوولان، شایسته است چند جلسه تخصصی با حضور کارشناسان دانشگاهی و پژوهشگران فضای مجازی و البته اصحاب رسانه برگزار شود.

علی‌اکبر کی‌پور با انتقاد از برخی مسوولان تربت‌حیدریه که در مقابل مطالب شبکه‌های اجتماعی سکوت کرده و حتی مجبور به "باج دادن" به آن‌ها می‌شوند، افزود: مدیری که از فضای مجازی می‌ترسد و باج هم می‌دهد، دچار ضعف و فقدان انطباق با موازین اداری است و در نهایت مرتکب تخلف شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای معرفی خدمات دولت تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دعوت به جلسه نشست خبری کرده و تنها آن‌ها را پل ارتباط بین خود و مردم می‌دانم.

کی‌پور در ادامه با بیان اینکه نباید برای پیام‌رسان‌های خارجی محدودیت اعمال کرد، گفت: معتقدم باید به دنبال تولید محتوا در پیام‌رسان‌های داخلی رفت، زیرا بررسی‌های اخیر کارشناسان حاکی از افزایش اقبال مردم ایران به این پیام رسان‌هاست.

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: هر چند در سیاست‌های عمومی باید ایجابی، اما در سیاست‌های خاص باید سلبی عمل کرد، در عین حال با کسی که حریم‌ها را می‌شکند و از خط قرمز‌ها عبور می‌کند، نمی‌توان برخورد ایجابی داشت.

کی‌پور در پیوند با وضعیت شورای هماهنگی فضای مجازی نیز گفت: این شورا در قالب کارگروه فعال و خیلی موارد در رصد است.

وی از فعالان رسانه‌ای خواست برای برگزاری پرشور انتخابات از طرح‌ها و ایده‌های نوین و جذاب استفاده کرده و فعالیت‌های خلاقانه را در دستور کار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.